Olbrzymi spadek wartości transakcji na amerykańskim rynku mediów

Presserwis
opublikowano: 05-01-2009, 09:35

Ogólna wartość transakcji kupna-sprzedaży na amerykańskim rynku mediów wyniosła w 2008 roku 2 mld USD, wynika ze  sporządzonego przez bank inwestycyjny DeSilva & Phillips raportu ”2009 M&A” - poinformował Presserwis.

Wartość ta była aż o 7,6 mld USD niższa niż w 2007 r. Zdaniem analityków, 2008 r. był rokiem transakcji, które, choć planowane i negocjowane, nie doszły ostatecznie do skutku - za przykład podaje się wydawnictwa Reed Business Information (wycenione na 1 mld USD) i Informa (6,7 mld USD), które pomimo początkowego zainteresowania nie znalazły nabywców.

Ogółem w 2008 roku zawarto w USA 108 transakcji (w roku 2007 liczba ta wyniosła 135), z czego największą wartość miały transakcje zawarte na rynku marketingu medycznego (m.in. przejęcie agencji UpToDate przez holding Wolters Kluwer) oraz inwestycje dużych holdingów, takich jak Hearst Business Media, Martha Stewart Living Omnimedia oraz Meredith Corp. na rynku nowych mediów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane