Olsztyn nauczy biznes oszczędzać

MBE
opublikowano: 08-11-2010, 00:00

Energia może być tańsza — twierdzą władze miasta, które zaoszczędziły na energii elektrycznej ponad 2 mln zł.

Energia może być tańsza — twierdzą władze miasta, które zaoszczędziły na energii elektrycznej ponad 2 mln zł.

Olsztyński samorząd chce pokazać przedsiębiorcom, że można mniej płacić za prąd. Zachęca ich do przystąpienia do programu "Tańsza energia dla Olsztyna", dzięki któremu miastu udało się w tym roku zaoszczędzić ponad 2 mln zł.

— Duży może więcej — tak można podsumować naszą propozycję dla przedsiębiorców. Zapraszamy do współpracy każdego, kto chce płacić mniej za prąd — mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Siła w grupie

Po raz pierwszy miasto stworzyło grupę zakupową w ubiegłym roku, kiedy planowało zamówienia na 2010 r. Utworzyły ją jednostki samorządowe, które muszą organizować przetargi na zakup energii. W ten sposób udało się zaoszczędzić 13-24 proc. na cenie jednostkowej (bez kosztów dystrybucyjnych). Szacunkowa wartość zamówienia na 2010 r. wyniosła 17,8 mln zł.

Teraz oprócz grupy samorządowej (ratusz ogłosił przetarg na dostawy prądu dla niej) ma powstać grupa odbiorców komercyjnych. Miasto podzieli się z nimi wiedzą, jak walczyć o tańszy prąd. Grupa musi jednak skupić bardzo wiele firm, by udało się wynegocjować stawki podobne do wywalczonych przez magistrat.

— Energia, którą kupiły w tym roku podmioty miejskie, to około 30 proc. energii zużywanej w Olsztynie. Obawiam się, że nie zbierze się aż tylu przedsiębiorców, by stworzyć tak konkurencyjną grupę. Ale im więcej firm zadeklaruje udział w programie, tym większe szanse na atrakcyjne ceny — twierdzi Karol Więckowski, doradca prezydenta.

Chętni już są

Chcąc ułatwić zadanie firmom, miasto stworzyło zespół doradców, którzy w ramach tzw. platformy aktywnego doradztwa bezpłatnie informują i udzielają porad przedsiębiorcom.

— Platforma ma wyjaśnić wszystkie "za" i "przeciw" uczestnictwu w programie. Będzie też podpowiadać firmom, jakich wystrzegać się pułapek i jak walczyć z marketingiem dostawców energii elektrycznej — tłumaczy Karol Więckowski.

Pierwsze spotkanie z przedsiębiorcami miasto ma już za sobą.

— Zainteresowanie naszą propozycją było spore: od właścicieli niewielkich firm, poprzez firmę mającą kilkadziesiąt punktów odbioru energii, do potentata w konsumpcji energii elektrycznej w Olsztynie. Przygotowujemy kolejne spotkania i czekamy na deklaracje przystąpienia do grupy — zapowiada Karol Więckowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu