Japoński producent urządzeń medycznych i aparatów cyfrowych otwiera w Polsce centrum usług wspólnych. Zatrudni 300 osób.
Kolejna znana marka pojawi się we Wrocławiu. Centrum usług wspólnych otwiera tu Olympus, znany producent aparatów fotograficznych, technologii dla systemów medycznych i rozwiązań naukowych. Olympus Business Services Europe (OBSE) będzie pracować dla spółek firmy z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, w którym działa ponad 30 biur. Zajmie się standaryzacją procesów związanych z finansami, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wsparciem sprzedaży i zasobami ludzkimi. Rekrutacja już się zaczęła
- OBSE pozwoli nam zwiększyć dokładność i szybkość realizacji codziennych działań biznesowych – mówi Stefan Kaufmann, dyrektor wykonawczy Olympus Europa.
- Projekt bardzo cieszy, bo Olympus to rozpoznawalna marka. Na ostatnim etapie Wrocław wygrał konkurencję z Krakowem. Wcześniej na liście znajdował się także Poznań, a na jeszcze bardziej wstępnym etapie – Bukareszt – ujawnia Ewa Kaucz, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Z 45,1 tys. pracowników Wrocław jest trzecim pod względem zatrudnienia w sektorze usług biznesowych ośrodkiem w Polsce. W Warszawie pracuje w tej branży 51,3 tys. osób, a w Krakowie 64 tys. - wynika z danych branżowej organizacji ABSL.
- Będziemy się starać zmniejszyć dystans do Warszawy. Jesteśmy na dobrej drodze, bo poza Olympusem mamy jeszcze kilka innych projektów – mówi Ewa Kaucz.
Pawła Panczyja z ABSL nie dziwi wybór Wrocławia.
- Obecnie centra zakładają firmy, które mają do tego sektora konserwatywne podejście. Dlatego szukają ustabilizowanych lokalizacji jak Wrocław. Miasto utrzyma się w czołówce, choć coraz więcej już działających w Polsce inwestorów szuka nieodkrytych jeszcze miejsc – uważa Paweł Panczyj.
OBSE mieści się w biurowcu Retro Office House w centrum Wrocławia. Jego szefową od 1 sierpnia będzie Agnieszka Orłowska, która wcześniej kierowała wrocławskim centrum biznesowym Google’a, a przedtem – centrum HP. Firma już zapowiada, że na początku przyszłego roku zorganizuje Perspective Playground, interaktywną wystawę sztuki, która umożliwia odwiedzającym testowanie sprzętu fotograficznego firmy.
Przedwojenne korzenie
Olympus Corporation założył w 1919 r. w Tokio Takeshi Yamashita (firma nazywała się Takachiho Seisakusho, obecną nazwę nosi od 1920 r.). Spółka początkowo produkowała tylko mikroskopy. W 1936 r. powstał pierwszy aparat fotograficzny marki Olympus, a w 1950 r. - kamera do badań gastrologicznych, pierwsze takie urządzenie na świecie. Dziś urządzenia medyczne stanowią większość produkcji Olympusa, ale firma nadal wytwarza także m.in. dyktafony i aparaty fotograficzne. W roku finansowym 2017/18 Olympus zwiększył przychody do 786,5 mld JPY, czyli 26,4 mld zł (z 740,6 mld JPY), a zysk brutto - do 76,7 mld JPY z 62,5 mld JPY.