Omnichannel rządzi logistyką

  • Materiał zewnętrzny
opublikowano: 22-05-2019, 22:00

Rewolucja technologiczna otwiera przed branżą modową nowe możliwości — dynamicznie rozwija się e-commerce, a o przewadze konkurencyjnej w coraz większym stopniu stanowi umiejętność zarządzania doświadczeniem zakupowym klienta.

PIOTR DOPIERAŁA dyrektor ds. logistyki LPP

Liczą się szybkość, wygoda i możliwość wyboru produktu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Z tej perspektywy sprawne zarządzanie globalną siecią zaopatrzenia i dystrybucji stało się dla LPP priorytetem.

Nasz system logistyczny działa na zasadzie centralnego układu nerwowego firmy — dzięki nowoczesnym technologiom możemy szybko odbierać impulsy z różnych miejsc w naszym łańcuchu dostaw i odpowiednio na nie reagować.

W branży odzieżowej poza szybkością kluczowa jest elastyczność łańcucha dostaw, umożliwiająca dostosowywanie się do aktualnej sytuacji rynkowej. W LPP tę elastyczność zapewnia nam zintegrowany system logistyczny, dostosowany do modelu sprzedaży wielokanałowej. Fundamentem tego systemu są centra dystrybucyjne, np. w Pruszczu Gdańskim, które pozwalają nam precyzyjnie zarządzać zapasem i zaopatrywać salony, oraz Fulfillment Centers realizujące zamówienia online. W związku z dynamicznym rozwojem firmy już w przyszłym roku rozpoczniemy budowę kolejnego, trzeciego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, z którego będziemy mogli wysyłać nawet 10 mln sztuk towaru tygodniowo. Równolegle inwestujemy w rozbudowę międzynarodowej sieci Fulfillment Centers: jeszcze w tym roku uruchomimy magazyn w Bukareszcie, a w 2020 r. w Bratysławie. Dzięki tym inwestycjom będziemy mogli znacznie przyspieszyć proces realizacji zamówień online i zapewnić najwyższy poziom obsługi dla wszystkich klientów w Europie Środkowej.

Dynamiczny rozwój naszych sklepów online i tradycyjnych wiąże się nie tylko ze wzrostem powierzchni magazynowej, ale także z koniecznością znacznego zwiększania jej wydajności. W naszych magazynach stawiamy na zaawansowane rozwiązania w zakresie digitalizacji i automatyzację procesów magazynowych. Właśnie dzięki temu możemy tworzyć przyjazne miejsca pracy, gdzie z jednej strony technologia odciąża pracowników z najbardziej uciążliwych zadań, z drugiej zaś jest impulsem do rozwoju ich kompetencji zawodowych. To klucz do zrównoważonego rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej na światowym poziomie.

Inwestycje w rozwój powierzchni magazynowej i technologie zbliżają nas do kolejnego etapu, jakim jest pełna integracja infrastruktury logistycznej i salonów. Punktem zwrotnym w tym zakresie jest wdrożenie RFID, które w tym roku obejmie całą sieć Reserved. Elektroniczne metki umożliwiają precyzyjną kontrolę zapasu na poziomie pojedynczej sztuki produktu w każdym salonie, dzięki temu salony naszej sieci stacjonarnej będą mogły już wkrótce pełnić funkcję magazynów. Pozwoli to na realizację części zakupów online bezpośrednio z salonu, skracając czas dostawy oraz redukując związaną z dostawą emisję CO 2.

Partner publikacji LPP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu