Omnichannel rządzi logistyką

  • Materiał zewnętrzny
opublikowano: 22-05-2019, 22:00

Rewolucja technologiczna otwiera przed branżą modową nowe możliwości — dynamicznie rozwija się e-commerce, a o przewadze konkurencyjnej w coraz większym stopniu stanowi umiejętność zarządzania doświadczeniem zakupowym klienta.

PIOTR DOPIERAŁA dyrektor ds. logistyki LPP

Liczą się szybkość, wygoda i możliwość wyboru produktu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Z tej perspektywy sprawne zarządzanie globalną siecią zaopatrzenia i dystrybucji stało się dla LPP priorytetem.

Nasz system logistyczny działa na zasadzie centralnego układu nerwowego firmy — dzięki nowoczesnym technologiom możemy szybko odbierać impulsy z różnych miejsc w naszym łańcuchu dostaw i odpowiednio na nie reagować.

W branży odzieżowej poza szybkością kluczowa jest elastyczność łańcucha dostaw, umożliwiająca dostosowywanie się do aktualnej sytuacji rynkowej. W LPP tę elastyczność zapewnia nam zintegrowany system logistyczny, dostosowany do modelu sprzedaży wielokanałowej. Fundamentem tego systemu są centra dystrybucyjne, np. w Pruszczu Gdańskim, które pozwalają nam precyzyjnie zarządzać zapasem i zaopatrywać salony, oraz Fulfillment Centers realizujące zamówienia online. W związku z dynamicznym rozwojem firmy już w przyszłym roku rozpoczniemy budowę kolejnego, trzeciego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, z którego będziemy mogli wysyłać nawet 10 mln sztuk towaru tygodniowo. Równolegle inwestujemy w rozbudowę międzynarodowej sieci Fulfillment Centers: jeszcze w tym roku uruchomimy magazyn w Bukareszcie, a w 2020 r. w Bratysławie. Dzięki tym inwestycjom będziemy mogli znacznie przyspieszyć proces realizacji zamówień online i zapewnić najwyższy poziom obsługi dla wszystkich klientów w Europie Środkowej.

Dynamiczny rozwój naszych sklepów online i tradycyjnych wiąże się nie tylko ze wzrostem powierzchni magazynowej, ale także z koniecznością znacznego zwiększania jej wydajności. W naszych magazynach stawiamy na zaawansowane rozwiązania w zakresie digitalizacji i automatyzację procesów magazynowych. Właśnie dzięki temu możemy tworzyć przyjazne miejsca pracy, gdzie z jednej strony technologia odciąża pracowników z najbardziej uciążliwych zadań, z drugiej zaś jest impulsem do rozwoju ich kompetencji zawodowych. To klucz do zrównoważonego rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej na światowym poziomie.

Inwestycje w rozwój powierzchni magazynowej i technologie zbliżają nas do kolejnego etapu, jakim jest pełna integracja infrastruktury logistycznej i salonów. Punktem zwrotnym w tym zakresie jest wdrożenie RFID, które w tym roku obejmie całą sieć Reserved. Elektroniczne metki umożliwiają precyzyjną kontrolę zapasu na poziomie pojedynczej sztuki produktu w każdym salonie, dzięki temu salony naszej sieci stacjonarnej będą mogły już wkrótce pełnić funkcję magazynów. Pozwoli to na realizację części zakupów online bezpośrednio z salonu, skracając czas dostawy oraz redukując związaną z dostawą emisję CO 2.

Partner publikacji LPP

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane