One-2-One chce w ciągu 3 lat osiągnąć 15 proc. rentowności netto

Internet Securities
31-05-2006, 16:29

Spółka One-2-One, która planuje w lipcu debiut na warszawskim parkiecie, chce w ciągu trzech lat osiągnąć docelowy poziom 15 % rentowności netto. W trzyletniej perspektywie przychody spółki powinny rosnąć średniorocznie o co najmniej 50%, ale przejęcia mogą ten przyrost znacząco przyspieszyć, zapowiada prezes One-2-One Tomasz Długiewicz.

Spółka One-2-One, która planuje w lipcu debiut na warszawskim parkiecie, chce w ciągu trzech lat osiągnąć docelowy poziom 15 % rentowności netto. W trzyletniej perspektywie przychody spółki powinny rosnąć średniorocznie o co najmniej 50%, ale przejęcia mogą ten przyrost znacząco przyspieszyć, zapowiada prezes One-2-One Tomasz Długiewicz.

„Rynek dodanych usług mobilnych, na którym działamy, rośnie rok do roku o około 30%. Nasz wzrost jest dużo szybszy. Wyróżnia nas model biznesowy nakierowany na obsługę mediów, podczas gdy nasi konkurenci mają znaczne przychody z contentu [produkcji treści medialnych, np. do telefonów komórkowych – przyp. ISB]” – powiedział w wywiadzie dla agencji ISB Długiewicz.

„W zeszłym roku nasze przychody wzrosły o 100%, podobny wzrost zakładamy na ten rok. W trzyletniej perspektywie chcemy utrzymać średnioroczny wzrost przychodów na poziomie powyżej 50%. Mam na myśli rynek polski, bo planujemy przejęcia za granicą, które mogą skokowo zwiększyć nasze przychody” – dodał prezes One-2-One.

Właśnie na przejęcia na rynkach zagranicznych One-2-One planuje przeznaczyć 70% środków, jakie zamierza pozyskać z publicznej oferty swoich akcji. Firma chciałaby dzięki emisji nowych akcji zdobyć około 10 mln zł. Pozostała część wpływów z oferty ma posłużyć na wzmocnienie działów już istniejących w spółce oraz na sfinansowanie projektu wprowadzenia mobilnego podpisu elektronicznego.

„Mamy już spółki wyselekcjonowane do potencjalnych przejęć. Interesują nas przede wszystkim firmy działające w Czechach i na Ukrainie o zbliżonym do nas profilu działalności, nieprodukujące contentu. Te 7 mln zł wystarczy na przejęcie jednego lub dwóch takich podmiotów. Na początku obejmiemy w nich większościowy pakiet, a potem będziemy stopniowo dochodzić do 100% udziałów” – powiedział Długiewicz.

Dynamiczny wzrost przychodów One-2-One powinien, zdaniem prezesa spółki, przełożyć się na jeszcze szybszy wzrost zysków.

„Sądzimy, że dojście do 15% docelowej rentowności netto jest możliwe i będzie naszym celem. Sądzę, że jest to perspektywa trzyletnia” – powiedział Długiewicz.

„Osiągniemy pewną masę krytyczną wielkości przychodów, a w naszej działalności są stałe koszty i to poprawi rentowność” – dodał.

W 2005 roku grupa One-2-One miała 558 tys. zł zysku netto przy 9,2 mln zł przychodów (co daje rentowność netto 6,1 %). Na ten rok planowany jest wzrost zysku netto do 1,5 mln zł, a przychodów do 17,6 mln zł ( rentowność netto 8,5 %).

Większość przychodów One-2-One (65 %) pochodzi z akcji marketingowych przygotowywanych dla mediów, których celem jest zwykle wzrost liczby czytelników, słuchalności albo oglądalności. Przy tego rodzaju przedsięwzięciach One-2-One odpowiada za kreację oraz dostarcza technologie (np. do konkursów organizowanych dla czytelników danej gazety z odpowiedziami wysyłanymi za pośrednictwem SMS-ów). Natomiast pozostałe 35% przychodów spółki to przychody z mobile marketingu przy promocji towarów i usług.

Długiewicz powiedział, iż spółka liczy, że w ciągu dwóch tygodni będzie zatwierdzony jej prospekt emisyjny złożony w KPWiG na początku maja.

„Spodziewamy się, że zapisy będą na przełomie czerwca i lipca, a debiut na giełdzie planujemy na lipiec” – powiedział.

W ofercie znajdą się tylko nowe akcje One-2-One. Żaden z obecnych akcjonariuszy nie będzie mógł sprzedać akcji spółki w ciągu roku od IPO po cenie niższej niż cena emisyjna plus 25%. Zarząd spółki w pierwszym roku jej obecności na GPW w ogóle nie będzie miał możliwości sprzedawania posiadanych przez siebie akcji.

Obecnie głównym akcjonariuszem One-2-One jest fundusz MCI Management, posiadający 50,01% akcji. Do zarządu i pracowników należy 27,3% kapitału.

Długiewicz powiedział, że spółka nie planuje w najbliższych latach wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy, a zyski zamierza przeznaczać na rozwój. (ISB)

Paweł Bernat

esc/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / One-2-One chce w ciągu 3 lat osiągnąć 15 proc. rentowności netto