Operatorów czekają trudy konsolidacji

Marcin Bołtryk
10-02-2005, 00:00

Przedstawiciele branży TSL nie czują zagrożenia ze strony nowego UPS, które powstanie po połączeniu tej firmy z MS Stolica. Doceniają jednocześnie trafne posunięcie strategiczne.

Mirosław Leszczyński

dyrektor operacyjny Masterlink Express

Po raz kolejny jesteśmy świadkami łączenia się firmy krajowej z firmą o zasięgu międzynarodowym. Nie sądzę, aby ta zmiana w jakikolwiek sposób wpłynęła na europejski rynek usług kurierskich, natomiast z zaciekawieniem będziemy obserwować, jaki wpływ na obsługę klientów będzie miała integracja dwóch firm o różnym podejściu do rynku krajowego. Można przypuszczać, że okres przejściowy (do czasu pełnej fuzji podmiotów) będzie nastręczał pewnych problemów organizacyjnych, ale pokażą to dopiero najbliższe miesiące. Ciekawym aspektem, z punktu widzenia zarządzania, będzie również przeniknięcie się dwóch struktur operacyjnych.

Tomasz Buraś

wiceprezes do spraw operacyjnych DHL Express

Oficjalna informacja o zakupie MS Stolica przez UPS potwierdza, iż proces konsolidacji podmiotów działających na rynku TSL, a szczególnie proces rozszerzania oferty przewoźników ekspresowych zachodzący w Europie trwa i będzie postępował. Firma, która może powstać po transakcji między UPS i MS Stolica, stanie się istotnym podmiotem polskiego rynku przesyłek ekspresowych. Jej roczne obroty szacujemy na 300 mln zł. Nowa firma stanie wobec wyzwania polegającego na integracji procesów operacyjnych, IT, obsługi klientów itd.

Rafał Młochowski

dyrektor zarządzający w spółce AGAP

Integracja dwóch firm stworzy jeden z największych w Polsce podmiotów świadczących usługi logistyczne. Zakup Stolicy przez UPS przyniesie bardzo duże korzyści tym klientom kupowanej firmy, którzy korzystają z serwisu międzynarodowego. Zyskają oni między innymi bezpośredni dostęp do jednej z największych sieci kuriersko-spedycyjnych na świecie.

Klaus Conrad

dyrektor zarządzający GLS Poland

UPS, przejmując Messenger Service Stolica, wyeliminował z rynku jednego konkurenta. Jednak teraz koncern będzie musiał przez długi czas zmagać się z procesem integracji firm. Na polskim rynku przyglądamy się temu procesowi ze spokojem. Na poziomie europejskim natomiast wydarzenie to nie będzie miało żadnych konsekwencji.

Rafał Dziura

dyrektor marketingu i sprzedaży TNT Express

To przejęcie nie jest dla nas zaskoczeniem — wpisuje się bowiem w obserwowany na świecie trend łączenia sił potężnych, globalnych operatorów z firmami działającymi na lokalnych rynkach. W Polsce mogliśmy już obserwować podobne zjawiska. Dla rynku oznacza to dalsze różnicowanie oferty i możliwość korzystania z większej palety produktów, dla branży zaś — dalszy wzrost jakości usług i standardów.

Krzysztof Pawłowski

dyrektor sprzedaży i marketingu w Siódemce

Po kupieniu Stolicy UPS będzie miał ułatwiony dostęp do tych klientów, którzy do tego czasu korzystając z usług krajowych wybierali Stolicę, natomiast w przypadku usług międzynarodowych kierowali się do innych sieci — głównie UPS, DHL i TNT. To połączenie powinno zatem dać do myślenia przede wszystkim firmie TNT, ponieważ to ona jest w tej chwili „atakowana” przez ostatnie duże rynkowe fuzje (DHL-Servisco i UPS-Stolica).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Operatorów czekają trudy konsolidacji