Opóźnia się otwarcie tunelu kolejowego w Warszawie

(Paweł Kubisiak)
17-12-2006, 15:51

Nie będzie możliwe wznowienie zapowiadanego na poniedziałek, 18 grudnia, ruchu pociągów w tunelu średnicowym w Warszawie.

Nie będzie możliwe wznowienie zapowiadanego na poniedziałek, 18 grudnia, ruchu pociągów w tunelu średnicowym w Warszawie. Jak poinformował w niedzielę rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) Krzysztof Łańcucki, powodem jest negatywna opinia Straży Pożarnej. Remont tunelu średnicowego rozpoczął się 1 lipca br., pierwotnie miał trwać do 30 października.

Wyjaśniając w komunikacie przyczyny opóźnienia oddania do użytku części tunelu, rzecznik poinformował, że zastrzeżenia strażaków dotyczą braku drzwi przeciwpożarowych pomiędzy częścią dalekobieżną i podmiejską tunelu, braku zautomatyzowanej instalacji megafonowej oraz braku instalacji wentylacyjnej

W rozmowie z PAP Łańcucki zapewnił, że PKP PLK podejmie od poniedziałku rozmowy z rzeczoznawcami, aby jak najszybciej umożliwić ruch kolejowy w części podmiejskiej tunelu.

Poinformował też, że do czasu wznowienia ruchu trasą średnicową, z dworca Warszawa-Zachodnia do stacji Warszawa-Śródmieście co 15 minut będą kursowały pociągi wahadłowe (dotychczas kursowały one tylko do stacji Warszawa-Ochota).

"Kolej rozważa też wprowadzenie połączeń wahadłowych między stacjami Warszawa-Wschodnia a Warszawą-Powiśle" - dodał Łańcucki.

PKP PLK zapewnia, że instalacja wentylacyjna i megafonowa będą zainstalowane w najbliższym czasie. Jednak - jak podał rzecznik w komunikacie - obecnie instalowana wentylacja "w części podmiejskiej tunelu do czasu remontu części dalekobieżnej i wyposażenia jej w takie same urządzenia, nie będzie spełniała swojego zadania".

Podobna sytuacja dotyczy użytkowania drzwi przeciwpożarowych. Według rzecznika, mimo, że będą one zainstalowane w ciągu 3 miesięcy, to nie będą mogły być "używane do czasu wykonania remontu części dalekobieżnej tunelu". Natomiast zakończenie tej inwestycji jest planowane najwcześniej za 3 lata.

Prace obejmowały całkowitą modernizację torów, sieci trakcyjnej i sterowania ruchem kolejowym. Tunel został zaopatrzony w sprawnie działający system wodociągowy, przystosowany m.in. do natychmiastowego użycia w przypadku pożaru. Podkłady, dotychczas drewniane, zastąpiła nowoczesna nawierzchnia betonowa. Izolacja wszystkich kabli przebiegających przez tunel została wykonana z materiałów niepalnych, a kable umieszczono w betonowych kanałach.

W niedzielę PKP PLK zaprezentowały dziennikarzom m.in. część zmodernizowanego tunelu, w tym dworzec Warszawa-Powiśle.(PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Opóźnia się otwarcie tunelu kolejowego w Warszawie