Optimus ściął już koszty o połowę

Katarzyna Latek
opublikowano: 02-01-2008, 00:00

Firma czeka na emisję akcji za 18 mln zł, by wycofać wniosek o upadłość. Potem planuje inwestycje w rozbudowę oferty.

Firma czeka na emisję akcji za 18 mln zł, by wycofać wniosek o upadłość. Potem planuje inwestycje w rozbudowę oferty.

W Komisji Nadzoru Finansowego na akceptację czeka prospekt emisyjny Optimusa. Firma bardzo potrzebuje pieniędzy od inwestorów, by wyjść na prostą.

— Wniosek o upadłość ma formalnie rację bytu, bo spółka miesiąc po miesiącu ponosiła straty. Ma też przeterminowane zobowiązania finansowe. Z emisji chcemy uzyskać około 18 mln zł, z czego dwie trzecie na spłatę tych zobowiązań, m.in. wobec Banku BPH i Microsoftu. Wtedy będziemy mogli wycofać wniosek o upadłość i skupić się na poprawie bieżących wyników — mówi Zbigniew Jasiołek, prezes spółki.

Koszty pod nóż

Ostatnie miesiące 2007 r. prezes spędził, tnąc koszty. Udało się je ograniczyć aż o połowę, m.in. dzięki zmianie struktury zatrudnienia i oszczędnościom w administracji. Koszty restrukturyzacji obciążą wynik czwartego kwartału.

Ambicją Zbigniewa Jasiołka jest jak najszybsze wyprowadzenie spółki ze strat. Powinno dojść do tego w pierwszych miesiącach 2008 r.

— Chciałbym, by Optimus osiągnął zysk operacyjny już po pierwszym kwartale 2008 r. To jednak na razie moje życzenie, a nie wiążąca prognoza — podkreśla prezes.

Zapowiada, że kiedy sytua- cja finansowa spółki się poprawi, firma rozpocznie inwestycje. Nie ujawnia szczegółów, choć rozmowy z potencjalnymi partnerami już trwają. Na inwestycje spółka wyda 5 mln zł z emisji. Po odzyskaniu zdolności kredytowej będzie mogła też liczyć na finansowanie z banków. W odwodzie są nieruchomości, które w razie czego mogą zostać sprzedane.

Teraz zagranica

Optimus chce odzyskać miejsce na rynku dzięki silnej marce i aliansowi z ABC Data.

— Mimo trudności, które przeżywała spółka, z badań wynika, że nasza marka nadal cieszy się dużym zaufaniem klientów — zapewnia Zbigniew Jasiołek.

Dlatego powiększa ofertę produktów z logo Optimusa. Spółka chce wejść w nowe segmenty rynku, by mocno zwiększyć sprzedaż. Położy nacisk na sektor biznesowy i administrację — już pracuje nad ofertą dla nich.

Chce też wyjść za granicę, m.in. do Czech i na Słowację — dzięki możliwościom ABC Data. Zacieśnia współpracę z dystrybutorem. Ma ona przerodzić się w silne związki kapitałowe. Optimus, który niedawno rozwiązał umowę z Zatrą, negocjuje przeniesienie montażu komputerów PC do ABC Data. Firmy mogą dojść do porozumienia już w styczniu. Na razie Optimus samodzielnie składa komputery w Nowym Sączu oraz zleca montaż serii komputerów w ABC Data. Produkcja i rozwój serwerów, będących mocną stroną Optimusa, pozostanie wyłącznie w rękach giełdowej spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane