Optimus ściął już koszty o połowę

Katarzyna Latek
opublikowano: 02-01-2008, 00:00

Firma czeka na emisję akcji za 18 mln zł, by wycofać wniosek o upadłość. Potem planuje inwestycje w rozbudowę oferty.

Firma czeka na emisję akcji za 18 mln zł, by wycofać wniosek o upadłość. Potem planuje inwestycje w rozbudowę oferty.

W Komisji Nadzoru Finansowego na akceptację czeka prospekt emisyjny Optimusa. Firma bardzo potrzebuje pieniędzy od inwestorów, by wyjść na prostą.

— Wniosek o upadłość ma formalnie rację bytu, bo spółka miesiąc po miesiącu ponosiła straty. Ma też przeterminowane zobowiązania finansowe. Z emisji chcemy uzyskać około 18 mln zł, z czego dwie trzecie na spłatę tych zobowiązań, m.in. wobec Banku BPH i Microsoftu. Wtedy będziemy mogli wycofać wniosek o upadłość i skupić się na poprawie bieżących wyników — mówi Zbigniew Jasiołek, prezes spółki.

Koszty pod nóż

Ostatnie miesiące 2007 r. prezes spędził, tnąc koszty. Udało się je ograniczyć aż o połowę, m.in. dzięki zmianie struktury zatrudnienia i oszczędnościom w administracji. Koszty restrukturyzacji obciążą wynik czwartego kwartału.

Ambicją Zbigniewa Jasiołka jest jak najszybsze wyprowadzenie spółki ze strat. Powinno dojść do tego w pierwszych miesiącach 2008 r.

— Chciałbym, by Optimus osiągnął zysk operacyjny już po pierwszym kwartale 2008 r. To jednak na razie moje życzenie, a nie wiążąca prognoza — podkreśla prezes.

Zapowiada, że kiedy sytua- cja finansowa spółki się poprawi, firma rozpocznie inwestycje. Nie ujawnia szczegółów, choć rozmowy z potencjalnymi partnerami już trwają. Na inwestycje spółka wyda 5 mln zł z emisji. Po odzyskaniu zdolności kredytowej będzie mogła też liczyć na finansowanie z banków. W odwodzie są nieruchomości, które w razie czego mogą zostać sprzedane.

Teraz zagranica

Optimus chce odzyskać miejsce na rynku dzięki silnej marce i aliansowi z ABC Data.

— Mimo trudności, które przeżywała spółka, z badań wynika, że nasza marka nadal cieszy się dużym zaufaniem klientów — zapewnia Zbigniew Jasiołek.

Dlatego powiększa ofertę produktów z logo Optimusa. Spółka chce wejść w nowe segmenty rynku, by mocno zwiększyć sprzedaż. Położy nacisk na sektor biznesowy i administrację — już pracuje nad ofertą dla nich.

Chce też wyjść za granicę, m.in. do Czech i na Słowację — dzięki możliwościom ABC Data. Zacieśnia współpracę z dystrybutorem. Ma ona przerodzić się w silne związki kapitałowe. Optimus, który niedawno rozwiązał umowę z Zatrą, negocjuje przeniesienie montażu komputerów PC do ABC Data. Firmy mogą dojść do porozumienia już w styczniu. Na razie Optimus samodzielnie składa komputery w Nowym Sączu oraz zleca montaż serii komputerów w ABC Data. Produkcja i rozwój serwerów, będących mocną stroną Optimusa, pozostanie wyłącznie w rękach giełdowej spółki.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane