Czytasz dzięki

Opublikowano rozporządzenie wprowadzające pracę zdalną w urzędach i jednostkach samorządowych

  • PAP
opublikowano: 02-11-2020, 22:34

W poniedziałek wieczorem w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie wprowadzające pracę zdalną w urzędach i jednostkach samorządowych. Rozporządzenie wchodzi w życie od wtorku.

W sobotę odbyło się spotkanie konsultacyjne premiera Mateusza Morawieckiego i wiceministra SWiA Pawła Szefernakera z przedstawicielami strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego w sprawie zasad funkcjonowania administracji samorządowej po wprowadzeniu nowych ograniczeń w związku ze wzrostem zachorowań na COVID-19."W wyniku rzeczowej, konstruktywnej dyskusji, ustalono, że rozporządzenie dotyczące administracji samorządowej wejdzie w życie od wtorku, po ogłoszeniu w poniedziałek 2 listopada" – poinformowali we wspólnym oświadczeniu współprzewodniczący komisji Paweł Szefernaker i prezydent Sopotu Jacek Karnowski.Wspomniane rozporządzenie w poniedziałek wieczorem opublikowano w Dzienniku Ustaw."Do dnia 4 grudnia 2020 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury" - napisano w rozporządzeniu.Jak dodano, kierownik urzędu administracji publicznej, dyrektor generalny urzędu lub kierujący jednostką organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym może wyłączyć z pracy zdalnej pracowników wykonujących "zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej".W oświadczeniu Szefernakera i Karnowskiego podkreślono, że "rozporządzenie zasadniczo wprowadzi pracę zdalną w urzędach i jednostkach organizacyjnych, jednak upoważni kierowników urzędów i jednostek do ustalenia szczególnych rozwiązań organizacyjnych w sprawach pomocy obywatelom, ich bieżącej, egzystencjalnej obsługi w zakresie podstawowych usług publicznych oraz innych ważnych spraw, których załatwienie w sposób zdalny nie jest możliwe".W dyskusji - jak napisano w oświadczeniu - obie strony zwróciły uwagę na konieczność utrzymania aktywności gospodarczej, czyli rejestrację nowych podmiotów, a także inwestycyjnej, czyli np. przetargi i pozwolenia na budowę.Przekazano także, że inne zgłoszone przez samorządowców problemy i postulaty zostaną rozpatrzone w trakcie prac nad projektem kolejnego rozporządzenia, który będzie przedstawiony do zaopiniowania w najbliższych dniach.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane