Oracle zapłaci fortunę za nazwę stadionu

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 11-01-2019, 14:51

Potentat rynku oprogramowania wykłada sporo pieniędzy za możliwość umieszczenia swojej nazwy na słynnym stadionie baseballowym.

- Oracle kupił prawa do nazwy stadionu San Francisco Giants za 200 mln USD - donosi agencja Bloomberg powołująca się na swoich informatorów.

Zobacz więcej

Oracle

REUTERS/Jana Asenbrennerova/FORUM

Umowa ma charakter długoterminowy, bo logo spółki będzie zawieszone na stadionie przez 20 lat.  

Obiekt, na którym grają Giants do tej pory nazywał się AT&T Park. Po zmianie będzie to Oracle Park. Koncern założony przez miliardera Larry’ego Ellisona sponsoruje też arenę aktualnych mistrzów NBA - Golden State Warriors, którzy swoje mecze rozgrywają w Oakland.

Koszykarze od kolejnego sezonu przeniosą się jednak do nowej hali w San Francisco. Prawo do nazwy tego obiektu wykupił już bank JPMorgan Chase zgadzając się na kwotę 15-20 mln USD rocznie.  

Barclays kilka lat temu zdecydował się podpisać kontrakt na prawo do nazwy hali koszykarskiej drużyny Brooklyn Nets. Umowa obowiązuje na okres 20 lat i ma wartość aż 400 mln USD.  

Stadion baseballowy San Francisco Giants jest położony w odległości około 23 mil od siedziby Oracle w Redwood City.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Oracle zapłaci fortunę za nazwę stadionu