Orbis monitoruje rosnące koszty na rynku budowlanym

GRA
opublikowano: 29-02-2008, 00:00

Hotelarska grupa skokowo poprawiła zysk w 2007 r. Martwią ją jednak rosnące koszty w budownictwie, więc aktualizuje strategię.

Hotelarska grupa skokowo poprawiła zysk w 2007 r. Martwią ją jednak rosnące koszty w budownictwie, więc aktualizuje strategię.

Orbis, największa w Polsce grupa hotelarska, zarobił w 2007 r. na czysto 153 mln zł. To o 72 proc. więcej niż w 2006 r.

— To wynik bardzo wysoki, jeśli nie najwyższy w naszej historii — mówi Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu.

Przychody wzrosły o ponad 9 proc., do 1,16 mld zł. Mocniej wzrosła EBITDA, bo o 29 proc., do 361 mln zł.

Orbis nie publikował prognoz na 2007 r. Podał jedynie, że EBITDA dla częsci hotelowej jego biznesu wyniesie 230 mln zł, bez uwzględnienia zysku na sprzedaży nieruchomości. Ostatecznie ten wynik siegnął 306 mln zł, jednak około 60 mln zł spółka zarobiła na zbyciu hotelu i kilku działek.

Średni wskaźnik frekwencji w hotelach Orbisu wyniósł ubiegłym roku 55 proc., wobec 52 proc. w 2006 r.

— W tym roku powinno być jeszcze lepiej. Pomogą nam nowo otwierane hotele ekonomiczne — zapowiada Jean-Philippe Savoye.

Zarząd Orbisu pracuje nad aktualizacją strategii kosztowej, a nowe założenia opublikuje w kwietniu.

— Musimy wziąć pod uwagę sytuację rynkową, czyli przede wszystkim rosnące koszty w budownictwie — wyjaśnia Jean-Philippe Savoye.

Przewidziana na 2008 r. wartość EBITDA dla części hotelowej Orbisu nie ulegnie jednak zmianie. Szacunki nadal mówią o 285 mln zł.

W tym roku Orbis chce otworzyć cztery nowe hotele marki Etap. Planuje też sprzedać nieruchomości, zarabiając na tym 40-50 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu