Oreo wchodzi do Polski

WIS
13-01-2011, 00:00

Największa na świecie marka ciastek za kilka dni zacznie intensywną kampanię reklamową.

Największa na świecie marka ciastek za kilka dni zacznie intensywną kampanię reklamową.

Amerykański koncern spożywczy Kraft Foods wprowadza na polski rynek znane już w ponad 100 krajach świata ciastka pod marką Oreo.

— To marka numer jeden na światowym rynku z roczną sprzedażą przekraczającą 1,5 mld USD — informuje John F. Ghingo, szef marki Oreo w Kraft Foods.

Za tydzień ruszy kampania reklamowa Oreo w Polsce, obejmująca m.in. ponad 20 stacji telewizyjnych, billboardy, internet i degustacje w sklepach. Firma nie ujawnia wysokości nakładów. Wiadomo jednak, że ważnym elementem będzie promocja w internecie. Kraft ma już na tym polu spore osiągnięcia.

— Oreo ma już ponad 16 mln fanów na portalu społecznościowym Facebook — chwali się John F. Ghingo.

Więcej mają Starbucks (19 mln) i Coca-Cola (22 mln).

Można się też spodziewać, że — podobnie jak w innych krajach — Kraft Foods spróbuje wypromować markę Oreo, lokując ją w różnych serialach i rozrywkowych programach telewizyjnych.

Wprowadzenie Oreo na polski rynek pomoże Kraftowi umocnić pierwsze miejsce (z 19 proc. udziałów) na wartym grubo ponad 2 mld zł i wciąż rosnącym rynku ciastek w Polsce. Do Krafta należą m.in. takie marki, jak: Lu, Pieguski, Pierniczki Alpejskie, Delicje czy TUC. Czy trudniejsze życie będą mieć jego konkurenci, m.in. Bahlsen (Hit, Leibniz, Krakuski) i giełdowa Jutrzenka (Familijne, Jeżyki, Elitki)? W poniedziałkowym "PB" Jacek Migrała, prezes firmy Lider SKG, przypominał, że było już kilka prób wprowadzania na rynek znanych zagranicznych marek ciastek, lecz mimo milionów wydanych na promocję nie zawsze kończyły się one sukcesem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Oreo wchodzi do Polski