Orlen zachwycił się innowacyjnymi pomysłami na ciepło

To było nowatorskie podejście do innowacji.

Orlen chciał znaleźć sposób na wykorzystanie ciepła odpadowego, czyli niskotemperaturowego, z instalacji rafineryjnych, trafiającego dzisiaj do atmosfery. W rafineryjnym świecie nikt jeszcze tego nie dokonał. Koncern zorganizował globalny konkurs crowdsourcingowy. Zgłoszono ponad 20 pomysłów z Polski i świata. Orlen wybrał trzy.

Czeki po 10 tys. EUR trafiły do polskiej firmy PWPO-T Promont, reprezentowanej przez Andrzeja Szczurka (pierwszy z lewej), indyjskiej Guha Industries, reprezentowanej przez Narena Chidambarama, oraz niemieckiego ILK Dresden, reprezentowanego przez Moritza Kuhna. Konkurs pilotował Krystian Pater, członek zarządu Orlenu ds. produkcji (z prawej). Laureaci będą dalej pracowali i rywalizowali, a najlepszy pomysł ma szansę na wdrożenie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane