Ostatnia kampania cukrownicza Cukrowni Gosławice

PAP
22-11-2007, 18:09

Zarząd Pfeifer&Langen Polska SA podjął decyzję o wyłączeniu z produkcji Cukrowni Gosławice pod Koninem (Wielkopolskie). W  czwartek poinformował załogę tej cukrowni, że obecna kampania cukrownicza, która potrwa do połowy stycznia przyszłego roku, jest ostatnią w jej działalności.

"Głównym powodem podjęcia takiej decyzji jest reforma rynku cukru, która prowadzi do dalszego silnego ograniczenia produkcji cukru w Europie" - wyjaśnił w imieniu zarządu spółki dyrektor personalny Tomasz Miara.

W 2006 r. Unia Europejska rozpoczęła reformę rynku cukru, której efektem ma być zmniejszenie produkcji o 6 mln ton do 2010 r.

Dodał, że obecnie w gosławickiej cukrowni zatrudnionych jest 106 osób. Pracownikom, którzy wyrażą na to zgodę, zostanie zaproponowane przejście do innych zakładów Pfeifer&Langen Polska. W Gosławicach pozostanie ok. 10 osób, które będą wykonywać prace związane z obsługą magazynów cukru, plantatorów oraz prace administracyjne. Dla pozostałych zostanie przygotowany program aktywizacji zawodowej.

"Przyjęto, że porozumienie określające sposób i warunki restrukturyzacji zatrudnienia będzie negocjowane ze związkami zawodowymi po zakończeniu kampanii cukrowniczej. Pfeifer&Langen Polska zamierza wszystkie sprawy związane z odejściami rozwiązywać w drodze porozumienia i dialogu społecznego" - zapewnił Miara.

Pełnomocnik firmy P&L na Polskę Janusz Pierun poinformował PAP, że po wyłączeniu z produkcji Cukrowni Gosławice, cukier wytwarzany będzie w pozostałych, należących do spółki cukrowniach: Gostyń, Miejska Górka i Środa.

Podczas obecnej kampanii cukrowej 2007/2008, we wszystkich czterech cukrowniach w Polsce należących do Pfeifer&Langen, planowane jest wyprodukowanie ok. 320 tys. ton cukru, więcej o ok. 20 tys. ton niż w poprzednim sezonie 2006/2007.

W Polsce, poza P&L, działa jeszcze czterech producentów cukru. Największym jest Krajowa Spółka Cukrowa, mająca ponad 40 proc. udziału w rynku, na drugim miejscu jest Sudzucker (nieco ponad 25 proc.), na trzecim Pfeifer&Langen (16 proc.). Pozostali to: British Sugar (ok. 11 proc.) i Nordzucker (niespełna 9 proc.).(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ostatnia kampania cukrownicza Cukrowni Gosławice