Ostry zjazd muscle cars

WAK
opublikowano: 10-10-2019, 22:00

Indeks prężnych w osiągach aut zza oceanu spadł w 2019 r. aż o 8 proc., informują analitycy Hagerty, aktualizujący ocenę kolekcjonerskiego rynku każdego miesiąca.

Muscle cars z wielkimi silnikami okazały się kategorią notującą najsromotniejszy spadek, bo żaden z pozostałych indeksów klasycznych samochodów nie zanotował zmiany poważniejszej niż o 2 proc. Jako że w skład wskaźnika wchodzą najbardziej poszukiwane amerykańskie bądź australijskie modele okresu 1964-75, na obniżkę średniej ma też wpływ segment najbardziej kosztowny.

Wyświetl galerię [1/2]

Fot. George Thomas

Żaden z 15 modeli wytypowanych przez Hagerty nie zdrożał, potaniała niemal połowa, ale najszybciej zjechały z górki samochody najdroższe — przykładowy Plymouth Cuda AAR z 1970 r. odnotował spadek aż o 18 proc., kończąc na średniej kwocie 63 tys. USD za egzemplarz w stanie trzecim, czyli dobrym.

Jak komentuje Andrew Newton, ekspert Hagerty, mimo tak solidnych obniżek na szerzej ujętym rynku nie ma powodów do paniki, dlatego że ceny średniego segmentu utrzymują się na stosunkowo stabilnym poziomie. Decydować ma o tym entuzjazm młodszego grona kolekcjonerów, które forda mustanga zdecydowanie lepiej kojarzyć może z kina niż z parkingu pod domem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WAK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu