Outlety Piaseczno i Sosnowiec w europejskiej czołówce

Agnieszka Zielińska
opublikowano: 05-01-2010, 00:00

Polskie outlety Fashion House znalazły się w pierwszej dziesiątce międzynarodowego rankingu najlepszych obiektów handlowych.

Polskie outlety Fashion House znalazły się w pierwszej dziesiątce międzynarodowego rankingu najlepszych obiektów handlowych.

Wyniki zaprezentowano na corocznej międzynarodowej konferencji dotyczącej europejskich centrów outletowych. Wśród 120 prezentowanych obiektów dwa polskie centra outletowe zajęły czwarte i dziesiąte miejsce. Są to Fashion House Outlet Centre w Piasecznie i Fashion House Outlet Centre w Sosnowcu.

Pierwsze miejsce zdobył holenderski outlet McArthur Glen Roermond, a na drugim znalazł się obiekt tej samej sieci zlokalizowany we Włoszech. Zdobywcą trzeciego miejsca jest outlet Value Retail La Roca z Hiszpanii.

Właścicielem polskich outletów wyróżnionych w rankingu jest fundusz Polonia Property Fund II. Sieć liczy obecnie trzy obiekty — w Piasecznie pod Warszawą, Sosnowcu i Gdańsku.

Centrum w Piasecznie jest największym tego typu obiektem w Polsce. Pierwszą część otwarto w listopadzie 2005 r., drugą w sierpniu 2006, a trzecią jesienią 2007. Na powierzchni 23,9 tys. mkw. mieści się 106 sklepów. Klimat i wystrój piaseczyńskiego centrum nawiązują do architektury warszawskiego Starego Miasta.

Architektura obiektu została doceniona przez branżę dwukrotnie, m.in. w prestiżowym konkursie CEE Real Estate Quality Awards w 2005 i 2009 r. w kategorii centrum outletowe roku.

Drugi wyróżniony obiekt, znajdujący się w Sosnowcu, nawiązuje do XIX-wiecznej architektury z epoki wiktoriańskiej. Pierwszą część tego outletu otwarto w lutym 2004 r., drugą we wrześniu 2008 r., a trzecią w marcu 2009. Obiekt liczy 23 tys. mkw.

Zdaniem ekspertów, Polska należy obecnie do krajów o najmniejszym poziomie nasycenia obiektami typu outlet w Europie. Dlatego jest dobrym rynkiem dla rozwoju tego sektora.

Dla outletów charakterystyczne są obniżki cen asortymentu w wysokości od 30 do nawet 90 proc. W ich ofercie znajdują się produkty znanych marek, które stanowią nadwyżki produkcyjne, końcówki serii lub kolekcje z poprzednich sezonów, a także modele wyprodukowane specjalnie dla klientów sieci outlet.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Zielińska

Polecane