PA Nova szuka finansowania

ANP
opublikowano: 12-12-2008, 00:00

Na opłacenie planowanych projektów spółka potrzebuje od 50 do 100 mln zł. Jedną z rozważanych opcji jest nowa emisja.

Na opłacenie planowanych projektów spółka potrzebuje od 50 do 100 mln zł. Jedną z rozważanych opcji jest nowa emisja.

PA Nova, spółka budowlano-deweloperska, nie martwi się o brak zleceń w przyszłym roku. Jedynym problemem może okazać się finansowanie projektów.

— Nie odczuwamy kryzysu w branży. Sieci, z którymi współpracujemy, rozbudowują się. Bardziej martwi mnie uzyskiwanie pieniędzy, których brak wstrzymałby budowy galerii. Zastój widoczny jest w bankach, które nie mówią "nie", ale mają coraz większe wymagania — uważa Ewa Bobkowska, prezes PA Nova.

Szacuje, że spółce potrzeba 50-100 mln zł na nowe projekty.

— Chcieliśmy zrobić nową emisję akcji, ale na razie nie sprzyja temu rynek. Wciąż jednak taką możliwość rozważamy. Szukamy pieniędzy także w bankach i funduszach — dodaje prezes.

Jeśli ziści się czarny scenariusz, spółka będzie wykonywać jedynie własne, mniejsze projekty. Do dyspozycji ma jeszcze około 30 mln zł z zeszłorocznej emisji (spółka zdobyła 93 mln zł).

— Na pierwsze półrocze 2009 r. mamy podpisane umowy na pięć projektów wartości 93 mln zł. W drugiej części roku rozliczymy kolejne cztery inwestycje za 83 mln zł. Ale na tych dziewięciu kontraktach w przyszłym roku na pewno nie poprzestaniemy — mówi Ewa Bobkowska.

Jeszcze przed świętami spółka kupi grunty pod małą sieć handlową. Ostatnio informowała m.in. o podpisaniu umowy na roboty budowlane z firmą Kaufland Polska Markety na 21 mln zł netto oraz o dwóch przedwstępnych umowach z firmą Netto na wybudowanie dwóch domów towarowych za 18,9 mln zł netto.

W zeszłym tygodniu PA Nova złożyła wniosek o pozwolenie na budowę galerii w Kędzierzynie-Koźlu. W połowie roku chce też złożyć wniosek o pozwolenie na budowę galerii w Zamościu. Spółka prognozuje na koniec roku 110,6 mln zł przychodów oraz 15,1 mln zł zysku netto. Prezes Bobkowska zapewnia, że prognoza wyniku netto będzie przekroczona, a przychodów — wykonana.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane