Czytasz dzięki

Palikot zebrał w sieci 1,27 mln zł na bezalkoholowy biznes

AR
opublikowano: 18-03-2020, 14:24

Crowdfundingowa zbiórka byłego szefa Ruchu Palikota ma się dobrze – informuje Crowdway. Na Tenczynek Bezalkoholowe internauci wpłacili już jedną trzecią potrzebnej kwoty

„Już ponad 1,27 mln zł pozyskała spółka Tenczynek Bezalkoholowe Janusza Palikota – informuje platforma Crowdway.pl, na której jest organizowana  kampania crowdfundingowa. Wkład wniosło łącznie 347 internetowych inwestorów.

Janusz Palikot
Zobacz więcej

Janusz Palikot Fot. Mat. pras.

To blisko 1/3 całkowitego celu zbiórki, która ruszyła 4 marca i trwa nadal. Celem zbiórki jest pozyskanie do 4,17 mln zł na „dealkoholizację piw Browaru Tenczynek i krajowych browarów kraftowych”.

Z informacji wynika, że deklarację wpłaty złożył poprzez swoją spółkę Arteneo m.in. Marek Maślanka – na początek.  W nowy biznes Janusza Palikota zainwestuje 0,5 mln zł.

– Zgodnie z zawartą właśnie umową inwestycyjną, spółka pana Maślanki obejmie pakiet akcji Tenczynek Bezalkoholowe o wartości 0,5 mln zł. Nasze porozumienie przewiduje również, że spółka Arteneo zakupi wszystkie akcje, które nie zostałyby objęte przez crowdinwestorów w przewidywanym terminie zakończenia kampanii – mówi Janusz Palikot.

Dodaje, że dzięki temu, jego zbiórka ma już gwarancję, że osiągnie 100 proc. celu. 

Marek Maślanka, poza spółką Artneo, jest też właścicielem mdm NT, producenta akcesoriów dachowych. Inwestor – wynika z informacji prasowej - planuje bliską współpracę ze spółkami należącymi do Janusza Palikota. Wcześniej objął już akcje w należącej do byłego polityka firmie Tenczyńska Okovita. 

– Rynek alkoholi rzemieślniczych i regionalnych, a także piw bezalkoholowych czeka dynamiczny rozwój. Zaangażowanie w spółki Tenczyńska Okovita, a teraz w Tenczynek Bezalkoholowe to szansa, by wziąć w nim czynny udział, z doświadczonym partnerem, jakim jest pan Palikot – mówi Marek Maślanka. 

Prowadzona kampania crowdfundingowa Janusza Palikota ma pokryć następujące cele: zakup aparatu do dealkoholizacji – 1,9 mln zł, aromatyzatora – 140 tys. zł, wirówki do piwa – 750 tys. zł, karbonizatora – 130 tys. zł, a także analizatorów, generatora wody odtlenionej i zbiornika ciśnieniowy na piwo, Hop Gun za kwotę 900 tys. zł. Spółka planuje także prowadzić intensywne działania marketingowe (ok. 400 tys. zł). Procesy inwestycyjne chce rozpocząć do końca III kw. 2020.

Pod koniec 2019 roku należąca do Janusza Palikota Tenczyńska Okovita pozyskała od inwestorów crowdfundingowych kwotę 4,18 mln zł. Kampania, również promowana na platformie Crowdway.pl zajęła pierwsze miejsce pod względem wartości zbiórek crowdfundingu udziałowego na te platformie w ubiegłym roku. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane