Paliwa Mobil - najbardziej znany sprzedawca oleju silnikowego w Polsce

MIB
23-07-2009, 00:00

Potencjał polskiego rynku olejowego w ciągu ostatniego roku wzrósł z 56 do 60,8 milionów litrów, czyli aż o 8,5 proc. — wynika z najnowszego raportu wywiadowi gospodarczej GIPA. To najwyższy wzrost w sześcioletniej historii polskich badań tej firmy. Wynika z nich też, że najbardziej rozpoznawalnymi markami olejów silnikowych w Polsce są Mobil, Castrol i Lotos. Kierowcy najczęściej używają olejów półsyntetycznych (40 proc.). Przy wyborze oleju silnikowego najbardziej liczy się zaufanie do marki oraz cena. Kolejnymi kryteriami są: właściwa ochrona silnika i trwałość, czyli możliwość przejechania największej liczby kilometrów bez wymiany.

Raport GIPA powstał na podstawie ankiet przeprowadzonych w marcu i kwietniu 2009 r. na reprezentatywnej grupie polskich kierowców, odpowiedzialnych za utrzymanie i naprawę swoich samochodów. Wyniki dotyczą aut osobowych, z wykluczeniem pojazdów flotowych i taksówek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Paliwa Mobil - najbardziej znany sprzedawca oleju silnikowego w Polsce