Paliwa nie stanieją, stawiamy na jakość

TOMASZ KROLL
30-11-2012, 00:00

Rosnące ceny ropy i paliw mają znaczący wpływ na ceny transportu — w tym koszty przewozu paczek. Biorąc pod uwagę globalne kurczenie się łatwo dostępnych rezerw ropy, można spodziewać się stale rosnących cen — w krótkim okresie odnotowuje się ich nieznaczne wahania w górę lub w dół, jednakże ogólny trend jest zwyżkowy.

Aby nie dyskutować stale o kosztach transportu przesyłek i konieczności ich negocjowania oraz stałego dostosowywania, GLS wprowadził w Polsce w 2005 r. opłatę paliwową, która zależy od poziomu cen paliw. Dopłata paliwowa jest w przejrzysty sposób wyodrębniana na fakturach oraz publikowana na stronie internetowej GLS Poland.

Jednocześnie GLS optymalizuje obsługę przesyłek oraz ułożenie tras pojazdów za pomocą nowoczesnych systemów IT, aby uniknąć pokonywania niepotrzebnych kilometrów. Również nowe rozwiązania w przypadku dostaw do osób prywatnych redukują drogę, którą musi pokonać przesyłka na tzw. ostatniej mili do odbiorcy.

W ramach inicjatywy środowiskowej Think-Green GLS wprowadził różne metody zmniejszenia zużycia zasobów — również paliwa. Flota będzie w dalszym ciągu modernizowana, a dodatkowo GLS Poland testuje alternatywne napędy, np. pojazdy na gaz ziemny.

Konkurencja na polskim rynku KEP jest bardzo silna. Tylko dzięki wysokiej jakości firma może odnieść tutaj sukces. Oszczędności, mimo że dobre i potrzebne, nie powinny prowadzić do obniżenia jakości usług.

TOMASZ KROLL

District Manager GLS Poland

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: TOMASZ KROLL

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Paliwa nie stanieją, stawiamy na jakość