Pininfarina będzie sprzedawała auta

Trzy lata po przejęciu słynnego włoskiego studia projektowego nowy właściciel mocno wciska pedał gazu

Indyjski producent samochodów Mahindra & Mahindra ogłosił plany dotyczące kultowego włoskiego studia projektowego Pininfarina. Powoła do życia nową markę samochodową o nazwie Automobili Pininfarina. Pierwsze auto zadebiutuje w 2020 r. i nie będzie to produkt dla zwykłych śmiertelników. Automobili Pininfarina wypuści na rynek pojazd zaliczany do wąskiego, elitarnego segmentu, tzw. hypercar, czyli rywala takich modeli, jak bugatti veyron, porsche 918 spyder, ferrari laferrari czy mclaren P1.

PODZIAŁ RÓL: Michael Perschke (pierwszy z lewej) stoi przed zadaniem zbudowania firmy, która będzie sprzedawała auta pod marką Pininfarina. Paolo Pininfarina (drugi z prawej) ma dostarczyć pojazdom pięknych, włoskich kształtów. Mahindra natomiast zapewni im elektryczny napęd.
Zobacz więcej

PODZIAŁ RÓL: Michael Perschke (pierwszy z lewej) stoi przed zadaniem zbudowania firmy, która będzie sprzedawała auta pod marką Pininfarina. Paolo Pininfarina (drugi z prawej) ma dostarczyć pojazdom pięknych, włoskich kształtów. Mahindra natomiast zapewni im elektryczny napęd. Fot. ARC

Napędzane silnikami elektrycznymi auto ma porażać osiągami. Media donoszą, że „setkę” na liczniku pininfarina osiągnie po niespełna dwóch sekundach. Mahindra & Mahindra chce wydobyć jak najwięcej z włoskiej marki. Studio Pininfarina będzie projektowało samochody dla nowej firmy, którą pokieruje Michael Perschke, menedżer dotychczas związany z koncernem Volkswagen, odpowiedzialny m.in. za markę Audi w Indiach. Dyrektorem operacyjnym zostanie Per Svantesson, który w CV ma koncern Volvo. W tym sensie Automobili Pininfarina pozostanie niezależne od słynnego studia projektowego, ale będzie też łącznikiem między Włochami a Mahindrą. Indyjski gigant kupił studio Pininfarina pod koniec 2015 r., płacąc prawie 170 mln USD. To kolejny zakup na liście koncernu, który wcześniej przejął Ssangyonga, koreańskiego producenta aut, dział motocykli PSA Peugeot Citroen oraz Gipps Aero, producenta samolotów.

Mahindra jest największym indyjskim producentem SUV-ów i traktorów, ale potrzebuje marki z międzynarodową tradycją, dobrym stylem i ciekawą historią. Koncern inwestuje też w elektryczne napędy, promując swoje inicjatywy poprzez startujący w Formule E zespół Mahindra Racing, elektrycznym odpowiedniku najsłynniejszej serii wyścigowej.

— Z przyjemnością witamy nową firmę Automobili Pininfarina, która jest dodatkowym klientem Pininfariny, dołączając do listy wielu prestiżowych producentów samochodów, dla których będziemy projektować auta w przyszłości. Ten projekt pomaga mnie i mojej rodzinie zrealizować marzenie mojego dziadka o tym, aby zobaczyć na drodze wyjątkowe, innowacyjne samochody oznaczone wyłącznie marką Pininfarina — mówi Paolo Pininfarina, szef włoskiego studia.

Pininfarina zatrudnia specjalistów, którzy potrafią zaprojektować dosłownie wszystko — od ekspresów do kawy po wieżowce, ale to piękne karoserie samochodów przyniosły sławę studiu z Cambiano. Pininfarina projektowała modele dla marek: Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, ale także Peugeot, Fiat i Ford. Ostatnim dziełem studia jest prototyp elektrycznego SUV-a opracowany dla Hybrid Kinetic Group z Hongkongu.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Pininfarina będzie sprzedawała auta