Papier w domu, e-book w podróży

AD
aktualizacja: 17-05-2017, 15:20

E-booki czytamy głównie w podróży, ale w domu chętniej sięgamy po książki papierowe – to wnioski z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Virtualo - dystrybutora treści cyfrowych.

Badanie przeprowadzono na próbie 1107 respondentów, z których połowa nabyła w ciągu ostatnich 12 miesięcy przynajmniej jednego e-booka lub audiobooka.

Zobacz więcej

Thejaan/Flickr

To, co zwróciło uwagę zleceniodawcy to fakt, że korzystanie z nowoczesnych form książek nie oznacza wśród Polaków zerwania z czytaniem książek papierowych. Elektroniczne wersje wybieramy wtedy, gdy druk staje się nieporęczny: w środkach transportu (59 proc. badanych) i na wakacjach. W zaciszu domowym natomiast nadal chętniej sięgamy po papier (46 proc.).

– Polacy stali się bardziej mobilni, a wraz z upowszechnieniem się laptopów, tabletów i smartfonów, ebooki i audiobooki stały się łatwo dostępne. Poza tym na ogół książki w wersji cyfrowej są tańsze od książek papierowych – komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo.

Przed całkowitym zaprzestaniem kupowania książek papierowych powstrzymuje ankietowanych przywiązanie do ich zapachu i wrażeń dotykowych.

Gatunkowy dobór lektur również wskazuje na to, że e-booki uzupełniają jedynie nasze "papierowe" biblioteczki. Największą popularnością cieszą się w obu kategoriach te same treści: króluje sensacja i kryminał (46 proc. badanych zarówno czytelników papieru jak i elektronicznej formy), potem fantastyka (36 %), horror i thriller (34 proc.) oraz powieści obyczajowe (31 proc.). Rozdźwięk następuje dopiero przy miejscu piątym wśród popularnych gatunków, zdecydowanie więcej użytkowników czytników czyta bowiem poradniki.

Najpopularniejszym czytnikiem pozostaje Kindle od Amazona (66 proc. badanych), który znacznie dystansuje pozostałe marki: PocketBook, inkBook czy Kobo. Czynnikiem najczęściej rozpoczynającym przygodę z książką elektroniczną jest otrzymanie czytnika na prezent (39 proc.), znajomość marki (31 proc.) i polecenie znajomych (27 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Papier w domu, e-book w podróży