Partner w interesach

Materiał partnera
opublikowano: 28-10-2018, 22:00

Od pewnego czasu można zaobserwować nową jakość w usługach bankowych dla firm. O segment, który postrzegany był niszowo, walczy coraz więcej instytucji finansowych.

Marek Sołtysiak, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku opowiada o korzyściach, jakie przedsiębiorcy mogą czerpać z relacji z bankiem i w jaki sposób nowe technologie służą budowaniu zorientowanych na biznes uproszczeń.

Dostrzegamy potencjał w segmencie mikro-, małych i średnich firm,
dlatego stworzyliśmy dla przedsiębiorców rozbudowaną, elastyczną ofertę — mówi
Marek Sołtysiak z Alior Banku.
Zobacz więcej

SPOJRZENIE NA BIZNES:

Dostrzegamy potencjał w segmencie mikro-, małych i średnich firm, dlatego stworzyliśmy dla przedsiębiorców rozbudowaną, elastyczną ofertę — mówi Marek Sołtysiak z Alior Banku. Fot. ARC

Alior Bank pozycjonuje się jako bank przedsiębiorczości. Skąd zainteresowanie tą grupą klientów?

Mikro-, małe i średnie firmy to fundament gospodarki z prawie 60-procentowym udziałem w PKB. Ich rozwój w realny sposób przyczynia się do wzrostu gospodarczego i tworzenia nowych miejsc pracy. Dostrzegamy potencjał w tym segmencie, dlatego stworzyliśmy dla przedsiębiorców rozbudowaną, elastyczną ofertę, z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i dobrą jakością obsługi. Dążymy do tego, aby stać się bankiem pierwszego wyboru dla firm.

Jak widać skutecznie — jesteście doceniani za rozwiązania dla biznesu. Co stanowi o sukcesie w tym obszarze?

Ostatnio magazyn „Forbes” przyznał nam tytuł najbardziej przyjaznego oraz rekomendowanego banku dla firm, to dla nas bardzo ważne wyróżnienie. Przede wszystkim trzeba słuchać głosu klienta, rozumieć go i znać specyfikę branży, w której działa. Właściwe rozpoznanie potrzeb przedsiębiorców ułatwia nawiązanie z nimi współpracy. A mikro-, małe i średnie firmy wymagają od banków coraz więcej. Dziś już im nie wystarczy pakiet składający się z darmowego rachunku, bankowości elektronicznej i bezpłatnych przelewów od ZUS i US. Przedsiębiorcy szukają banków, które zapewnią im kompleksową ofertę dopasowaną do każdego etapu rozwoju firmy. Chcą sprawnych i automatycznych rozwiązań, prostych procedur, szybkich procesów oraz dobrych relacji z bankierem.

Każdy biznes jest inny. Co oznacza zatem ta kompleksowość?

Z nami firmy mogą się rozwijać, ponieważ oferujemy szeroką gamę szybko dostępnych produktów kredytowych uwzględniających indywidualne potrzeby np. w zakresie wyboru formy finansowania w ramach jednej decyzji kredytowej. Uzupełnieniem oferty są leasing, faktoring, czy finansowanie ze środków Unii Europejskiej. Staramy się proponować przedsiębiorcom jak najwięcej udogodnień ułatwiających prowadzenie biznesu. W ofercie rachunków przedsiębiorcy znajdą m.in. iKonto Biznes bez opłat za prowadzenie i premią nawet 1500 zł za aktywne dokonywanie transakcji — ten typ rachunku szczególnie polecamy firmom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Nowy Rachunek 4x4 daje natomiast możliwość dopasowywania pakietów usług do bieżących potrzeb firmy. Na naszej platformie zafirmowani.pl przedsiębiorcy znajdą m.in. bezpłatnąaplikację księgową online pomocną w rozliczaniu książki przychodów i rozchodów, obsługę faktur i plików JPK, porady ekspertów na temat prowadzenia biznesu, informacje o zmianach prawnych, usługę windykacji czy atrakcyjne rabaty na oferty naszych partnerów. W ubiegłym tygodniu w naszej ofercie pojawiły się karta wielowalutowa obsługująca aż 23 waluty i karta kredytowa, w ramach której z naszym partnerem Lotos Paliwa proponujemy zniżki na zakup paliwa i inne atrakcyjne rabaty. Jako jeden z pierwszych banków w Polsce wprowadziliśmy usługę Apple Pay dla przedsiębiorców.

Nazywacie się cyfrowym buntownikiem — czy przedsiębiorcy są otwarci na nowe technologie?

Oczywiście, są świadomi, że wiele nowoczesnych rozwiązań powstało po to, by usprawnić różne procesy m.in. obsługę klienta, transakcje, kontakt. Jednoosobowym działalnościom proponujemy np. otwieranie rachunków całkowicie online, bez konieczności wizyty w oddziale. Oferujemy też szybkie finasowanie — u nas decyzja kredytowa podejmowana jest w 30 minut, a środki są uruchamiane na rachunek klienta nawet w ciągu 24 godzin od podpisania umowy. Aktualnie testujemy procesy z wykorzystaniem ipadów i podpisów elektronicznych. To przełoży się na jeszcze większą wygodę, którą, jak widzimy, przedsiębiorcy doceniają.

Czyli wszystko realizujecie szybko i cyfrowo?

To nasza strategia, ale nie zapominamy o roli doradcy w relacji z klientem. Wysoka jakość obsługi i partnerskie traktowanie — tego również od banków oczekują dziś przedsiębiorcy i według takich właśnie kryteriów wybierają bank, z którym chcą współpracować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Partner w interesach