Parytet po ruszył wyobraźnię inwestorów Jago i Stormmu

Magdalena Graniszewska
opublikowano: 07-11-2008, 00:00

Jago w górę o 4,5 proc., Stormm w dół o 19 proc. Dlaczego? To reakcja na wstępny parytet wymiany akcji obu łączących się firm.

Jago w górę o 4,5 proc., Stormm w dół o 19 proc. Dlaczego? To reakcja na wstępny parytet wymiany akcji obu łączących się firm.

Notowania łączących się spó-łek z grupy Elżbiety Sjöblom żywo zareagowały na środowe informacje o wstępnym parytecie wymiany akcji, który zakłada, że jedna akcja Jago to 2,51 akcji Stormmu. W rezultacie Jago wystrzeliło i drożało nawet o 11 proc. Ostatecznie na wczorajszym zamknięciu kosztowało 2,1 zł, po wzroście o 4,5 proc. Stormm potaniał z kolei o 19 proc., do 1,25 zł. Po wczorajszej sesji kapitalizacja Jago (63,5 mln zł) jest dwa razy większa od kapitalizacji Stormmu (31,5 mln zł). Tymczasem 31 października, tuż przed ogłoszeniem planów połączenia obu firm, Jago było tylko 1.9 razy droższe od Stormmu.

Na czym oparto wycenę firm?

— Na razie nie komentuję parytetu. Więcej informacji podamy rynkowi po publikacji skonsolidowanego raportu Stormmu z trzeciego kwartału — ucina Krzysztof Kosiorek-Sobolewski, prezes i jeden z głównych akcjonariuszy Stormmu.

Z przedstawicielami Jago nie udało nam się wczoraj skontaktować. Plan połączenia ma zostać podpisany nie później niż do końca listopada. Potem zajmą się nim walne zgromadzenia obu spółek.

Plany połączenia obu firm są wciąż niejasne dla rynku. Trudno bowiem określić synergie płynące z takiej operacji. Jago to dystrybutor mrożonek, rozwijający się głównie na drodze przejęć. Stormm działa z kolei jak fundusz inwestycyjny, a w portfelu ma akcje Jago, Ganta i Zrembu-Chojnice.

Po trzech kwartałach Jago ma 68,9 mln zł sprzedaży i 2,18 mln zł zysku netto. Stormm zaś osiągnął w pierwszym półroczu 12,5 mln zł przychodów i 50 mln zł straty.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane