#PBdosłuchania (Odc. 34): Jak mądrze wspierać różnorodność?

aktualizacja: 09-03-2018, 06:05

Każdy z nas jest inny, ale jednocześnie wielu z nas chciałoby pracować w środowisku osób o takiej samej płci, wieku, poglądach, religii czy orientacji. A takie myślenie, wynikające z wygody, jest bez sensu.

W świecie, w którym innowacje stanowią podstawę rozwoju biznesu, nie da się ich osiągnąć jednolitej grupie pracowników. Ale jak mądrze budować ich różnorodność i czy jesteśmy w stanie mierzyć efekty takich działań? W dzisiejszym odcinku skupimy się przede wszystkim na rozwiązaniach wspierających role kobiet w firmach, ale nie będziemy się do nich ograniczać.

Zaczniemy od Francji, gdzie jedna z naszych rodaczek, Aniela Hejnowska, zajmuje stanowisko wiceprezeski Groupona na rynki Europy Zachodniej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wielokrotnie nagradzana w Polsce jako kobieta sukcesu wyjechała nas Sekwanę i spotkała się z nieco innym podejściem do polityki równościowej. Czy tamtejsze społeczeństwo jest bardziej otwarte na kobiety w biznesie i w których sferach korpoświata dochodzi do wykluczenia nieznanego w Polsce?

Z Francji przeniesiemy się do Australii, ale też nie do końca, bowiem moim gościem będzie ambasador tego kraju w Warszawie, Paul Wojciechowski. Ten dyplomata, oprócz swoich typowych działań stał się nieformalnym ambasadorem rozwiązania zastosowanego na Antypodach, a które chce implementować nad Wisłą. Chodzi o specyficzny klub mężczyzn, prezesów firm, którzy rozumieją konieczność polityki równościowej. Co sprawiło, że faceci na wysokich stanowiskach zdecydowali się skrzyknąć w Australii i jakie rozwiązania stosują, aby realizować założone cele? Od razu zdradzę, że jedno z nich totalnie zmieniło obraz debaty publicznej w tym kraju.

Skoro mowa o ambasadorach, to dla mnie ambasadorką kobiecej równości jest Olga Kozierowska z fundacji „Sukces pisany szminką”. Znamy się od lat, miałem okazję obserwować jej przejście z korporacji do działalności społecznej, do której wniosła odwagę, mądrość, upór i skuteczność. W tej rozmowie ja będę bił się w pierś, a ona (mam nadzieję) wybaczy mi początkową niewiarę w jej działania. Ale przede wszystkim porozmawiamy o tym jak muszą zmienić się korporacje w związku z nadejściem na rynek pracy pokolenia nieznającego różnicy płci.

A korporacje się zmieniają, choć powoli, dlatego warto wskazać dobre przykłady. Opowie o nich Kamila Kaliszyk z MasterCard, dyrektorka do spraw rozwoju rynku. To, co w tej firmie wprowadzono w 2007 r. było prawdziwą rewolucją. Niektóre rozwiązania związane np. z jawnością siatki płac, czy koniecznością udziału kobiet w procesie rekrutacyjnym mogą wydawać się kontrowersyjne, dlatego po dekadzie zmian sprawdzimy jakie przyniosły rezultaty.

Na koniec zaproszę Państwa na konkurs w związku z sukcesem, jakim jest ponad 100 tys. odsłuchań naszego podcastu. Jakie tematy powinniśmy poruszyć w kolejnych audycjach? 5 najciekawszych propozycji zostanie nagrodzonych. Propozycje proszę przesyłać do 15 marca na adres dosluchania@pb.pl. 

To jest Puls Biznesu do słuchania, przed mikrofonem Marcin Dobrowolski, zapraszam na program.



© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Dobrowolski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Biznesu do słuchania / #PBdosłuchania (Odc. 34): Jak mądrze wspierać różnorodność?