PBG emituje i przejmuje

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 04-01-2007, 00:00

Grupa PBG już dogadała się w sprawie akwizycji słowackiej firmy inżynierskiej i kilku krajowych spółek drogowych. Ale to kosztuje.

Ruszyło road show PBG, grupy wyspecjalizowanej w usługach budowlano-montażowych w sektorze gazu ziemnego, ropy i wody. Zarząd będzie się spotykał z inwestorami w kraju i za granicą, namawiając do kupna 1,4 mln nowych akcji. Cenę emisyjną poznamy prawdopodobnie 12 stycznia. Na razie wiadomo, że plany inwestycyjne PBG oscylują w okolicy 300-400 mln zł.

— Mniej więcej na tyle liczymy —mówi Jerzy Wiśniewski, prezes i największy akcjonariusz firmy.

Plan wydatków gotowy

Nowe akcje będą oferowane na zasadzie prawa poboru, ale spółce nie chodzi o wynagrodzenie akcjonariuszy tanimi walorami.

— Chcemy zmaksymalizować wpływy z oferty — zapowiada prezes.

Grupa ma po prostu ambitny plan wydatków. Gros zdobytej gotówki pójdzie na akwizycje. Praktycznie wszystko jest już gotowe w sprawie kupna słowackiej firmy inżynierskiej Gas & Oil Engineering.

— Finał transakcji nastąpi zaraz po emisji nowych akcji — tłumaczy Przemysław Szkudlarczyk, wiceprezes PBG.

Grupa chce też przejąć od trzech do pięciu przedsiębiorstw drogowych. Tu chodzi o wspólną realizację zleceń ze spółkami wodnymi grupy, który niebawem zostaną połączone w jeden podmiot pod nazwą Hydrobudowa Polska. PBG chce też wyjść aktywniej za granicę. Niebawem powstaną spółki w Rumunii i Bułgarii, które przygotują grunt pod akwizycje. Równolegle grupa będzie realizować podobne projekty w Norwegii i Kanadzie.

Przekroczone prognozy

PBG zapowiadało na 2006 r. 702 mln zł przychodów i 52,1 mln zł zysku. To na pewno zostało wykonane, a po szczegółowych podliczeniach wyniki mogą okazać się nawet ciut lepsze. Na ten rok grupa prognozuje wzrost sprzedaży o 72 proc., do 1,208 mld zł i zysku o ponad 57 proc., do 82 mln zł.

— To są bardzo ostrożne, praktycznie pewne szacunki — podkreśla Jerzy Wiśniewski.

Grupa już ma w portfelu kontrakty do realizacji w 2007 r. na kwotę około 900 mln zł.

— Jeżeli podpiszemy jakąś nową dużą umowę, a jest na to spora szansa, to prognozy skorygujemy w górę — dodaje prezes.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane