Pekaes stawia na drobnicę

MIB
opublikowano: 01-10-2009, 04:30

Na początku 2010 r. Pekaes ogłosi nową strategię rozwoju. Na razie uruchamia nowe międzynarodowe połączenie drobnicowe.

W poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Pekaesu — pierwsze, odkąd Kulczyk Holding został właścicielem kontrolnego pakietu akcji tej logistycznej spółki. Podsumowano realizację głównych celów strategii na lata 2006-09.

Już w styczniu 2010 r. spółka przedstawi nowe założenia rozwoju.

— Nie będzie rewolucyjnych zmian. Nad wynikami transportu międzynarodowego, pozostającego naszym głównym źródłem przychodów, musimy jeszcze popracować. Mamy za to pewność, że efekty przynoszą inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w kraju i za granicą. Wyniki sprzedaży produktu, z którym przecież Pekaes nigdy nie był utożsamiany, są powodem do zadowolenia — mówi Krzysztof Zdziarski, prezes spółki.

W ostatnich dniach do grona międzynarodowych partnerów Pekaesu dołączyła spółka KLG Europe bv — holenderski operator logistyczny obsługujący małe i średnie firmy. To partnerstwo ma zoptymalizować koszty zleceń drobnicowych na kierunku Polska-Holandia. W sierpniu 2009 r. podobna umowa połączyła Pekaes i węgierskiego operatora Ghibli.

Oceniając realizację celów strategicznych, rada nadzorcza podkreśliła 100-procentowe wykonanie planów rozwoju drobnicy. Firma w trzy lata podwoiła sprzedaż tego produktu. Inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w latach 2006-09 przekroczyły 20 mln zł i obciążały wyniki spółki. W czerwcu tego roku produkt wyraźnie przekroczył jednak próg rentowności.

Dynamiczny rozwój usług drobnicowych w Pekaesie to jedno, ale przed spółką stoi poważne wyzwanie związane z przewozami całopojazdowymi. Marże na rynku są bardzo niskie i nie pomagają w odrobieniu spowolnienia z I kwartału tego roku.

— Będziemy nadal pracować nad modelem zarządzania flotą obsługującą zlecenia całopojazdowe, bo tu — z powodu załamania rynku — mamy problem z wypracowaniem wyniku — przyznaje Krzysztof Zdziarski.

Dodaje, że przyszłość Pekaesu to kompleksowa oferta logistyczna — łącznie ze spedycją lotniczą i morską.

Takie plany wymagają specjalistów, dlatego rada nadzorcza powołała na członka zarządu Małgorzatę Adamską, menedżera z wieloletnią praktyką w dziedzinie administracji, wdrażania i zarządzania procesami oraz projektami logistycznymi i transportowymi, a także systemami jakości. Małgorzata Adamska wejdzie do zarządu 2 listopada. Przed dwoma miesiącami do Pekaesu dołączył także Sebastian Szlegel, który przejął obowiązki dyrektora logistyki.

None
None

W poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Pekaesu — pierwsze, odkąd Kulczyk Holding został właścicielem kontrolnego pakietu akcji tej logistycznej spółki. Podsumowano realizację głównych celów strategii na lata 2006-09.

Już w styczniu 2010 r. spółka przedstawi nowe założenia rozwoju.

— Nie będzie rewolucyjnych zmian. Nad wynikami transportu międzynarodowego, pozostającego naszym głównym źródłem przychodów, musimy jeszcze popracować. Mamy za to pewność, że efekty przynoszą inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w kraju i za granicą. Wyniki sprzedaży produktu, z którym przecież Pekaes nigdy nie był utożsamiany, są powodem do zadowolenia — mówi Krzysztof Zdziarski, prezes spółki.

W ostatnich dniach do grona międzynarodowych partnerów Pekaesu dołączyła spółka KLG Europe bv — holenderski operator logistyczny obsługujący małe i średnie firmy. To partnerstwo ma zoptymalizować koszty zleceń drobnicowych na kierunku Polska-Holandia. W sierpniu 2009 r. podobna umowa połączyła Pekaes i węgierskiego operatora Ghibli.

Oceniając realizację celów strategicznych, rada nadzorcza podkreśliła 100-procentowe wykonanie planów rozwoju drobnicy. Firma w trzy lata podwoiła sprzedaż tego produktu. Inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w latach 2006-09 przekroczyły 20 mln zł i obciążały wyniki spółki. W czerwcu tego roku produkt wyraźnie przekroczył jednak próg rentowności.

Dynamiczny rozwój usług drobnicowych w Pekaesie to jedno, ale przed spółką stoi poważne wyzwanie związane z przewozami całopojazdowymi. Marże na rynku są bardzo niskie i nie pomagają w odrobieniu spowolnienia z I kwartału tego roku.

— Będziemy nadal pracować nad modelem zarządzania flotą obsługującą zlecenia całopojazdowe, bo tu — z powodu załamania rynku — mamy problem z wypracowaniem wyniku — przyznaje Krzysztof Zdziarski.

Dodaje, że przyszłość Pekaesu to kompleksowa oferta logistyczna — łącznie ze spedycją lotniczą i morską.

Takie plany wymagają specjalistów, dlatego rada nadzorcza powołała na członka zarządu Małgorzatę Adamską, menedżera z wieloletnią praktyką w dziedzinie administracji, wdrażania i zarządzania procesami oraz projektami logistycznymi i transportowymi, a także systemami jakości. Małgorzata Adamska wejdzie do zarządu 2 listopada. Przed dwoma miesiącami do Pekaesu dołączył także Sebastian Szlegel, który przejął obowiązki dyrektora logistyki.

W poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Pekaesu — pierwsze, odkąd Kulczyk Holding został właścicielem kontrolnego pakietu akcji tej logistycznej spółki. Podsumowano realizację głównych celów strategii na lata 2006-09.

Już w styczniu 2010 r. spółka przedstawi nowe założenia rozwoju.

— Nie będzie rewolucyjnych zmian. Nad wynikami transportu międzynarodowego, pozostającego naszym głównym źródłem przychodów, musimy jeszcze popracować. Mamy za to pewność, że efekty przynoszą inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w kraju i za granicą. Wyniki sprzedaży produktu, z którym przecież Pekaes nigdy nie był utożsamiany, są powodem do zadowolenia — mówi Krzysztof Zdziarski, prezes spółki.

W ostatnich dniach do grona międzynarodowych partnerów Pekaesu dołączyła spółka KLG Europe bv — holenderski operator logistyczny obsługujący małe i średnie firmy. To partnerstwo ma zoptymalizować koszty zleceń drobnicowych na kierunku Polska-Holandia. W sierpniu 2009 r. podobna umowa połączyła Pekaes i węgierskiego operatora Ghibli.

Oceniając realizację celów strategicznych, rada nadzorcza podkreśliła 100-procentowe wykonanie planów rozwoju drobnicy. Firma w trzy lata podwoiła sprzedaż tego produktu. Inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w latach 2006-09 przekroczyły 20 mln zł i obciążały wyniki spółki. W czerwcu tego roku produkt wyraźnie przekroczył jednak próg rentowności.

Dynamiczny rozwój usług drobnicowych w Pekaesie to jedno, ale przed spółką stoi poważne wyzwanie związane z przewozami całopojazdowymi. Marże na rynku są bardzo niskie i nie pomagają w odrobieniu spowolnienia z I kwartału tego roku.

— Będziemy nadal pracować nad modelem zarządzania flotą obsługującą zlecenia całopojazdowe, bo tu — z powodu załamania rynku — mamy problem z wypracowaniem wyniku — przyznaje Krzysztof Zdziarski.

Dodaje, że przyszłość Pekaesu to kompleksowa oferta logistyczna — łącznie ze spedycją lotniczą i morską.

Takie plany wymagają specjalistów, dlatego rada nadzorcza powołała na członka zarządu Małgorzatę Adamską, menedżera z wieloletnią praktyką w dziedzinie administracji, wdrażania i zarządzania procesami oraz projektami logistycznymi i transportowymi, a także systemami jakości. Małgorzata Adamska wejdzie do zarządu 2 listopada. Przed dwoma miesiącami do Pekaesu dołączył także Sebastian Szlegel, który przejął obowiązki dyrektora logistyki.

W poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Pekaesu — pierwsze, odkąd Kulczyk Holding został właścicielem kontrolnego pakietu akcji tej logistycznej spółki. Podsumowano realizację głównych celów strategii na lata 2006-09.

Już w styczniu 2010 r. spółka przedstawi nowe założenia rozwoju.

— Nie będzie rewolucyjnych zmian. Nad wynikami transportu międzynarodowego, pozostającego naszym głównym źródłem przychodów, musimy jeszcze popracować. Mamy za to pewność, że efekty przynoszą inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w kraju i za granicą. Wyniki sprzedaży produktu, z którym przecież Pekaes nigdy nie był utożsamiany, są powodem do zadowolenia — mówi Krzysztof Zdziarski, prezes spółki.

W ostatnich dniach do grona międzynarodowych partnerów Pekaesu dołączyła spółka KLG Europe bv — holenderski operator logistyczny obsługujący małe i średnie firmy. To partnerstwo ma zoptymalizować koszty zleceń drobnicowych na kierunku Polska-Holandia. W sierpniu 2009 r. podobna umowa połączyła Pekaes i węgierskiego operatora Ghibli.

Oceniając realizację celów strategicznych, rada nadzorcza podkreśliła 100-procentowe wykonanie planów rozwoju drobnicy. Firma w trzy lata podwoiła sprzedaż tego produktu. Inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w latach 2006-09 przekroczyły 20 mln zł i obciążały wyniki spółki. W czerwcu tego roku produkt wyraźnie przekroczył jednak próg rentowności.

Dynamiczny rozwój usług drobnicowych w Pekaesie to jedno, ale przed spółką stoi poważne wyzwanie związane z przewozami całopojazdowymi. Marże na rynku są bardzo niskie i nie pomagają w odrobieniu spowolnienia z I kwartału tego roku.

— Będziemy nadal pracować nad modelem zarządzania flotą obsługującą zlecenia całopojazdowe, bo tu — z powodu załamania rynku — mamy problem z wypracowaniem wyniku — przyznaje Krzysztof Zdziarski.

Dodaje, że przyszłość Pekaesu to kompleksowa oferta logistyczna — łącznie ze spedycją lotniczą i morską.

Takie plany wymagają specjalistów, dlatego rada nadzorcza powołała na członka zarządu Małgorzatę Adamską, menedżera z wieloletnią praktyką w dziedzinie administracji, wdrażania i zarządzania procesami oraz projektami logistycznymi i transportowymi, a także systemami jakości. Małgorzata Adamska wejdzie do zarządu 2 listopada. Przed dwoma miesiącami do Pekaesu dołączył także Sebastian Szlegel, który przejął obowiązki dyrektora logistyki.

W poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Pekaesu — pierwsze, odkąd Kulczyk Holding został właścicielem kontrolnego pakietu akcji tej logistycznej spółki. Podsumowano realizację głównych celów strategii na lata 2006-09.

Już w styczniu 2010 r. spółka przedstawi nowe założenia rozwoju.

— Nie będzie rewolucyjnych zmian. Nad wynikami transportu międzynarodowego, pozostającego naszym głównym źródłem przychodów, musimy jeszcze popracować. Mamy za to pewność, że efekty przynoszą inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w kraju i za granicą. Wyniki sprzedaży produktu, z którym przecież Pekaes nigdy nie był utożsamiany, są powodem do zadowolenia — mówi Krzysztof Zdziarski, prezes spółki.

W ostatnich dniach do grona międzynarodowych partnerów Pekaesu dołączyła spółka KLG Europe bv — holenderski operator logistyczny obsługujący małe i średnie firmy. To partnerstwo ma zoptymalizować koszty zleceń drobnicowych na kierunku Polska-Holandia. W sierpniu 2009 r. podobna umowa połączyła Pekaes i węgierskiego operatora Ghibli.

Oceniając realizację celów strategicznych, rada nadzorcza podkreśliła 100-procentowe wykonanie planów rozwoju drobnicy. Firma w trzy lata podwoiła sprzedaż tego produktu. Inwestycje w rozwój serwisu drobnicowego w latach 2006-09 przekroczyły 20 mln zł i obciążały wyniki spółki. W czerwcu tego roku produkt wyraźnie przekroczył jednak próg rentowności.

Dynamiczny rozwój usług drobnicowych w Pekaesie to jedno, ale przed spółką stoi poważne wyzwanie związane z przewozami całopojazdowymi. Marże na rynku są bardzo niskie i nie pomagają w odrobieniu spowolnienia z I kwartału tego roku.

— Będziemy nadal pracować nad modelem zarządzania flotą obsługującą zlecenia całopojazdowe, bo tu — z powodu załamania rynku — mamy problem z wypracowaniem wyniku — przyznaje Krzysztof Zdziarski.

Dodaje, że przyszłość Pekaesu to kompleksowa oferta logistyczna — łącznie ze spedycją lotniczą i morską.

Takie plany wymagają specjalistów, dlatego rada nadzorcza powołała na członka zarządu Małgorzatę Adamską, menedżera z wieloletnią praktyką w dziedzinie administracji, wdrażania i zarządzania procesami oraz projektami logistycznymi i transportowymi, a także systemami jakości. Małgorzata Adamska wejdzie do zarządu 2 listopada. Przed dwoma miesiącami do Pekaesu dołączył także Sebastian Szlegel, który przejął obowiązki dyrektora logistyki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane