Czytasz dzięki

Pekao: prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem banku zdalnie

  • PAP
opublikowano: 04-06-2020, 10:27

Dzięki cyfrowym procesom otwierania konta oraz nowym funkcjonalnościom systemów bankowości internetowej i mobilnej, prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Pekao za pomocą kanałów zdalnych - informuje bank w czwartkowym komunikacie.

"Już prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Banku Pekao za pomocą kanałów zdalnych. To zasługa cyfrowych procesów otwierania konta oraz nowych funkcjonalności systemów bankowości internetowej i mobilnej" - napisano w komunikacie Pekao.

Jedna z placówek banku Pekao SA
Zobacz więcej

Jedna z placówek banku Pekao SA fot. Andrzej Bogacz / Forum

Wyjaśniono, że mikroprzedsiębiorcy mogą korzystać z nowej wersji aplikacji PeoPay oraz serwisu bankowości elektronicznej Pekao24. Dodatkowo, za zdalne otwarcie konta firmowego klient może otrzymać 300 zł premii w ramach promocji „1000 zł premii dla firm”.

"To kolejne działanie Pekao, które – dzięki udostępnieniu narzędzi zdalnego bankowania – przeciwdziała rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa" - podkreśla bank.

Zaznaczono, że w Pekao konto firmowe można założyć całkowicie zdalnie - na „selfie” - bez konieczności wizyty w oddziale.

Bank wyjaśnia, że do założenia konta w Pekao wystarczy jedynie kamerka, dowód osobisty i 10 minut czasu wolnego. Zapewniono, że cały proces jest prosty i intuicyjny. Większość informacji o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG.

Wypełniając wniosek, klient może wybrać dodatkowe produkty i usługi, takie jak np. karta debetowa czy rachunki pomocnicze. Po wypełnieniu dyspozycji, jest ona wysyłana do banku on-line, a tożsamość klienta potwierdzana jest za pomocą zdjęcia twarzy i dowodu osobistego.

Jeszcze szybciej konto firmowe otworzą klienci posiadający już rachunek osobisty w Banku Pekao. Jeżeli prowadzą działalność gospodarczą, mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes w aplikacji mobilnej PeoPay, w bankowości elektronicznej Pekao24 lub korzystając z infolinii.

Tu również informacja o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG. Klient może uzupełnić dane, wybrać ofertę produktową i rachunek otwarty.

"Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao - również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć konto dla swojej firmy zdalnie, na swoim komputerze lub smartfonie, bez wychodzenia z domu" – mówi cytowany w komunikacie dyrektor Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Klienta Biznesowego w Pekao Marcin Kołakowski.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dodano, że przedsiębiorca, który otworzy rachunek firmowy online i będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, może liczyć na 1000 zł w ramach bonusu. Za samo zdalne otwarcie konta otrzymuje premię w wysokości 300 zł. Promocja „1000 zł premii dla firm” trwa do końca czerwca br.

W komunikacie zwrócono uwagę, że w najnowszej wersji aplikacji mobilnej PeoPay, przedsiębiorcy łatwo i szybko zalogują się do niej za pomocą biometrii. Odciskiem palca lub skanem twarzy mogą także zatwierdzać wykonywane transakcje. Prostszy i wygodniejszy jest dostęp do płatności BLIK, Apple Pay, Garmin Pay i FitBit Pay. Aplikacja umożliwia również wykonywanie płatności internetowych zbliżeniowo oraz z wykorzystaniem kodów QR. Dzięki funkcji wielowalutowej, klienci zapłacą zbliżeniowo na całym świecie, bez dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem - zapewnia bank.

Ponadto aplikacja PeoPay pozwala na przeglądanie historii operacji, wypłatę gotówki z bankomatu oraz szybsze opłacanie faktur, dzięki skanowaniu numeru rachunku. Z kolei dzięki analizie finansowej, przedsiębiorcy mogą zarządzać finansami swojej firmy. Ci, którzy posiadają konto osobiste i firmowe w Pekao, mogą swobodnie przełączać się między swoimi kontami i zarządzać nimi z poziomu aplikacji mobilnej - bez konieczności wylogowywania się.

W Pekao przedsiębiorcy z sektora mikro i MŚP mogą również całkowicie zdalnie składać wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Firm i Pracowników.

"Jest to program, mający na celu przeciwdziałanie gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. Po otrzymaniu od PFR potwierdzenia przyznania subwencji, bank niezwłocznie poinformuje o tym klienta, a środki zostaną zaksięgowane na jego rachunku" - poinformowano.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane