Czytasz dzięki

Pekao: prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem banku zdalnie

  • PAP
opublikowano: 04-06-2020, 10:27

Dzięki cyfrowym procesom otwierania konta oraz nowym funkcjonalnościom systemów bankowości internetowej i mobilnej, prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Pekao za pomocą kanałów zdalnych - informuje bank w czwartkowym komunikacie.

"Już prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Banku Pekao za pomocą kanałów zdalnych. To zasługa cyfrowych procesów otwierania konta oraz nowych funkcjonalności systemów bankowości internetowej i mobilnej" - napisano w komunikacie Pekao.

Jedna z placówek banku Pekao SA
Zobacz więcej

Jedna z placówek banku Pekao SA fot. Andrzej Bogacz / Forum

Wyjaśniono, że mikroprzedsiębiorcy mogą korzystać z nowej wersji aplikacji PeoPay oraz serwisu bankowości elektronicznej Pekao24. Dodatkowo, za zdalne otwarcie konta firmowego klient może otrzymać 300 zł premii w ramach promocji „1000 zł premii dla firm”.

"To kolejne działanie Pekao, które – dzięki udostępnieniu narzędzi zdalnego bankowania – przeciwdziała rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa" - podkreśla bank.

Zaznaczono, że w Pekao konto firmowe można założyć całkowicie zdalnie - na „selfie” - bez konieczności wizyty w oddziale.

Bank wyjaśnia, że do założenia konta w Pekao wystarczy jedynie kamerka, dowód osobisty i 10 minut czasu wolnego. Zapewniono, że cały proces jest prosty i intuicyjny. Większość informacji o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG.

Wypełniając wniosek, klient może wybrać dodatkowe produkty i usługi, takie jak np. karta debetowa czy rachunki pomocnicze. Po wypełnieniu dyspozycji, jest ona wysyłana do banku on-line, a tożsamość klienta potwierdzana jest za pomocą zdjęcia twarzy i dowodu osobistego.

Jeszcze szybciej konto firmowe otworzą klienci posiadający już rachunek osobisty w Banku Pekao. Jeżeli prowadzą działalność gospodarczą, mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes w aplikacji mobilnej PeoPay, w bankowości elektronicznej Pekao24 lub korzystając z infolinii.

Tu również informacja o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG. Klient może uzupełnić dane, wybrać ofertę produktową i rachunek otwarty.

"Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao - również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć konto dla swojej firmy zdalnie, na swoim komputerze lub smartfonie, bez wychodzenia z domu" – mówi cytowany w komunikacie dyrektor Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Klienta Biznesowego w Pekao Marcin Kołakowski.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Dodano, że przedsiębiorca, który otworzy rachunek firmowy online i będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, może liczyć na 1000 zł w ramach bonusu. Za samo zdalne otwarcie konta otrzymuje premię w wysokości 300 zł. Promocja „1000 zł premii dla firm” trwa do końca czerwca br.

W komunikacie zwrócono uwagę, że w najnowszej wersji aplikacji mobilnej PeoPay, przedsiębiorcy łatwo i szybko zalogują się do niej za pomocą biometrii. Odciskiem palca lub skanem twarzy mogą także zatwierdzać wykonywane transakcje. Prostszy i wygodniejszy jest dostęp do płatności BLIK, Apple Pay, Garmin Pay i FitBit Pay. Aplikacja umożliwia również wykonywanie płatności internetowych zbliżeniowo oraz z wykorzystaniem kodów QR. Dzięki funkcji wielowalutowej, klienci zapłacą zbliżeniowo na całym świecie, bez dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem - zapewnia bank.

Ponadto aplikacja PeoPay pozwala na przeglądanie historii operacji, wypłatę gotówki z bankomatu oraz szybsze opłacanie faktur, dzięki skanowaniu numeru rachunku. Z kolei dzięki analizie finansowej, przedsiębiorcy mogą zarządzać finansami swojej firmy. Ci, którzy posiadają konto osobiste i firmowe w Pekao, mogą swobodnie przełączać się między swoimi kontami i zarządzać nimi z poziomu aplikacji mobilnej - bez konieczności wylogowywania się.

W Pekao przedsiębiorcy z sektora mikro i MŚP mogą również całkowicie zdalnie składać wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Firm i Pracowników.

"Jest to program, mający na celu przeciwdziałanie gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. Po otrzymaniu od PFR potwierdzenia przyznania subwencji, bank niezwłocznie poinformuje o tym klienta, a środki zostaną zaksięgowane na jego rachunku" - poinformowano.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane