Pekin walczy z hedonizmem w reklamach

MD
24-03-2011, 13:58

Władze Pekinu zakazały reklam zewnętrznych “promujących hedonizm” lub wzmagających pożądanie drogich, zagranicznych produktów, informuje Reuters na swojej stronie internetowej.

Według agencji, to kolejne działania świadczące o obawach władz przed rosnącym niezadowoleniem Chińczyków z pogłębiającej się nierówności społecznej.

Oficjalnie władze twierdzą, że celem nowych regulacji jest stworzenie „uporządkowanego i harmonijnego” otoczenia w mieście.

Właściciele reklam mają czas do 15 kwietnia na zrobienie z nimi porządku. Jeśli tego nie zrobią, grożą im kary. Jakie, tego władze nie ujawniły.

Dopuszczlne reklamy nie mogą m.in. odwoływać się do stylu życia „cesarzy i szlachty”, czy zawierać bardziej złożonych form pisma chińskiego, uważanego przez zwykłych Chińczyków za bardziej prestiżowe w związku z używaniem ich w bogatszych Hongkongu i na Tajwanie .

MD, reuters.com

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Pekin walczy z hedonizmem w reklamach