Pelion zerka na Zachód

AT
opublikowano: 15-11-2011, 00:00

PGF Urtica w 2012 roku chce dostarczać leki do zachodnioeuropejskich placówek.

Spółka z grupy Pelion (do niedawna Polska Grupa Farmaceutyczna), specjalizująca się w dystrybucji leków, chce podbić rynki zagraniczne.

— Interesują nas kraje Europy Zachodniej. W przyszłym roku chcielibyśmy podpisać pierwsze kontrakty — mówi Renata Biel, wiceprezes PGF Urtica. Według Agnieszki Skoniecznej, analityka firmy badawczej PMR, Pelion będzie musiał się zmierzyć z konkurencją o ugruntowanej pozycji.

— Nie można też zapomnieć o odmiennych regulacjach prawnych — zauważa Agnieszka Skonieczna.

Oprócz ekspansji zagranicznej PGF Urtica planuje produktową, ale już w Polsce.

— Rynek szpitalny należy do bardzo rozwojowych. W tym roku jego wartość wyniesie około 3,1 mld zł. Z tego powodu chcemy rozszerzyć ofertę o nowe usługi, m.in. dystrybucję leków w obszarze badań klinicznych, radiofarmaceutyków oraz specjalistycznego sprzętu medycznego — wymienia Renata Biel. Spółka monitoruje rynek i prowadzi wstępne rozmowy z producentami. Trwają też negocjacje z zagranicznym partnerem w zakresie dystrybucji jego radiofarmaceutyków.

— To perspektywiczny rynek, który na Zachodzie rozwija się bardzo dynamicznie — przekonuje Renata Biel. PGF Urtica rozmawia też z polską spółką, która planuje ruszyć ze sprzedażą radiofarmaceutyków (Synektik lub Voxel — tylko te dwie firmy zapowiadały ekspansję na tym rynku).

Wyniki zaskakująco dobre

Po trzech kwartałach Pelion zarobił na czysto 36,9 mln zł, przy przychodach na poziomie 4,9 mld zł. — Spodziewałem się gorszych wyników w związku z wydatkami na marketing. Jak widać, spółka szybko się z tym uporała — komentuje Tomasz Sokołowski, analityk DM BZ WBK. Zarząd podtrzymał prognozę — 6,4 mld zł przychodów i 78 mln zł zysku netto na koniec roku. — Jeśli nie zdarzy się nic nadzwyczajnego, wypłacimy dywidendę na poziomie 30-50 proc. zysku netto — zapowiada Jacek Szwajcowski, prezes Peliona.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy