PeopleSoft stworzy w Polsce w tym roku centralę regionalną

Marek Knitter
24-06-2004, 15:43

PeopleSoft, drugi na świecie dostawca rozwiązań IT dla przedsiębiorstw, stworzy w tym roku w Warszawie centrum aplikacji software'owych dla klientów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Trwają również rozmowy z firmami, które będą oferować aplikacje polskim klientom, powiedział w wywiadzie dla agencji ISB Marcin Mazur, odpowiedzialny w PeopleSoft za wsparcie partnerów biznesowych.

„W centrum zamierzamy zatrudnić do końca roku 20 polskich konsultantów. Równolegle prowadzimy rozmowy z firmami, które staną się naszymi partnerami biznesowymi w Polsce. Naszym celem jest pozyskanie pięciu firm, które profesjonalnie zajmują się już wdrożeniami rozwiązań informatycznych” – powiedział ISB Mazur.

W tej chwili trwają jeszcze rozmowy z kilkoma firmami. W ciągu najbliższych tygodni mają zostać już podpisane pierwsze umowy z nowymi partnerami biznesowymi PeopleSoft.

„Nie chcemy popełniać błędów naszej konkurencji, dlatego uważamy, że partnerów powinno być mniej. Nie jest bowiem naszym celem, aby te firmy musiały walczyć ze sobą na rynku polskim. Istotne jest jednak to, by firmy te wnosiły jakąś wartość dodaną do naszych rozwiązań. Ważne jest na przykład by były ekspertami w danych branżach, bądź by oferowały rozszerzenia do naszych aplikacji” – uważa Mazur.

Jego zdaniem, wbrew pojawiającym się w prasie opiniom, nie jest wcale za późno na wejście nowego dostawcy rozwiązań IT do Polski. Poza tym w kraju aplikacje PeopleSoft zostały już wdrożone w wielu firmach. Do tej pory w Polsce rozwiązania PeopleSoft oferowane były przez trzy firmy: Hogart, Deloitte & Touche i Whitehouse Consultants.

„W tej chwili w Polsce mamy około 50 klientów korzystających z rozwiązań PeopleSoft. Nasze wejście zostało jednak dodatkowo poprzedzone badaniami i dopiero po analizie ich wyników zarząd spółki uznał, że jest to dobry czas na rozwinięcie działalności w tym regionie Europy” – powiedział Mazur

Dla PeopleSoft istotne były badania wykonane w 2003 roku przez firmę META Group wśród klientów z Europy i Ameryki Północnej. Okazało się m. in., że średni koszt posiadania aplikacji (TCO)PeopleSoft był o 51% niższy niż SAP oraz o 25% niższy niż Oracle.

„Z kolejnych badań ankietowych wykonanych przez firmę MPI wśród 236 firm w Polsce wynika, że klienci coraz baczniejszą uwagę zwracają właśnie na elastyczność aplikacji, czas wdrożenia i koszt. Uważamy, że nasze rozwiązania informatyczne tym wymaganiom sprostają i nie obawiamy się konkurencji w Polsce” – dodaje Mazur.

Przychody notowanego w USA PeopleSoftu wyniosły w 2003 roku 2,9 mld USD. Spółka obsługuje 12,1 tys. klientów w ponad 25 branżach w 150 krajach z pomocą 13 tys. pracowników.

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Knitter

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PeopleSoft stworzy w Polsce w tym roku centralę regionalną