Perłowy ranking

Jacek Zalewski
29-09-2006, 00:00

Anglojęzyczny miesięcznik „Polish Market”, promujący w świecie polską gospodarkę, naukę i kulturę, obchodził dziesięciolecie.

Jubileuszowy wieczór w sali balowej Zamku Królewskiego połączony został z finałem czwartego już rankingu Perły Polskiej Gospodarki, przygotowywanego przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk we współpracy z Ministerstwem Gospodarki. Przedsiębiorstwa objęte rankingiem podzielone są na dwie grupy — wielkie, o rocznych przychodach co najmniej 1 mld zł, oraz duże, zarabiające co najmniej 100 mln zł. Punkty zdobywają za: rentowność obrotu, stopę zwrotu z aktywów i kapitału własnego, wydajność pracy oraz wskaźnik ogólnego zadłużenia.

Niekomercyjne, ale bardzo cenione certyfikaty Pereł Polskiej Gospodarki 2006 otrzymało 68 firm wielkich oraz 112 dużych. W grupie pierwszej zwyciężył koncern KGHM Polska Miedź przed spółkami BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego oraz Faurecia Wałbrzych. Wśród przedsiębiorstw dużych najwięcej punktów zebrał Petrobaltic przed Bartimpeksem i Commercial Union.

Oprawę jubileuszowej gali miesięcznika „Polish Market” zapewnili obchodzący 40-lecie chór Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz wirtuoz fortepianu Waldemar Malicki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Zalewski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Perłowy ranking