Czytasz dzięki

Peugeot poprawił wyniki w 2019 r., ale oczekuje spowolnienia

opublikowano: 26-02-2020, 08:36

Marka Peugeot, utożsamiana z francuskim koncernem PSA Groupe odnotowała w zeszłym roku wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Prognozuje jednak spowolnienie na rynku motoryzacyjnym w Europie w 2020 r.

Zysk netto francuskiego producenta samochodów w 2019 r. wzrósł o 11,2 proc. do 3,20 mld EUR (3,48 mld USD) wobec 2,83 mld EUR rok wcześniej. Przychody nie odnotowały już tak spektakularnej dynamiki, rosnąc jedynie o 1 proc. do poziomu 74,73 mld EUR. Oba wskaźniki okazały się lepsze od mediany prognoz analityków, która zakładały odpowiednio 3,16 mld EUR zysku netto i 73,95 mld EUR sprzedaży.

Peugeot
fot. Bloomberg

Peugeot ma rekomendować wypłacenie akcjonariuszom dywidendy w kwocie 1,23 EUR na akcję wobec 0,78 EUR z zysku za rok 2018.

Francuski potentat spodziewa się, że rynek motoryzacyjny na Starym Kontynencie odnotuje w tym roku 3 proc. spadek, z 2-proc. zniżką w Rosji, podczas gdy w Ameryce Południowej sytuacja powinna pozostać stabilna. Firma celuje w osiągnięcie marży operacyjnej dla segmentu automotive na średnim poziomie 4,5 proc. w latach 2019-21. 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane