Peugeot przejął legendarną indyjską markę

Francuski producent samochodów, koncern Peugeot przejął od Hindustan Motors, jedną z najbardziej kultowych marek motoryzacyjnych, donosi serwis Associated Press.

Właściciel HM, firma C.K. Birla Group sprzedała prawa do marki Ambassador za 800 mln rupii (12 mln USD).

Zobacz więcej

Ambassador (Hindustan Motors) fot. Cochin (Rob Oo), wikipedia

Powszechnie określany jako „niezdarny” sedan Ambassador, był wykorzystywany przez premierów Indii oraz odwiedzające ten kraj głowy innych państw, i uważany przez długi czas, za samochód indyjskich elit.

Hindustan Motors zaprzestał produkcji modelu ambasador w 2014 r. po tym jak rok wcześniej na rynek trafiło około 2,2 tys. jego egzemplarzy. Po raz pierwszy wyprodukowany w 1948 r. Ambassador był jedynym luksusowym pojazdem dostępnym w Indiach aż do połowy lat 80-tych minionego wieku. Dopiero na początku lat 90-tych w rezultacie reform gospodarczych kraj otworzył się dla wielu małych producentów ekskluzywnych samochodów. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Peugeot przejął legendarną indyjską markę