Peugeot stawia na Brazylię

Tadeusz Stasiuk
05-10-2017, 07:42

Peugeot, francuski producent samochodów zapowiedział, że skoncentruje się na pojazdach użytkowych, aby zwiększyć swój udział w brazylijskim rynku i zaproponuje podobny zestaw modeli, jaki sprzedawany jest w Europie, donosi Reuters.

Plan jest częścią zweryfikowanej strategii firmy mającej na celu poprawę postrzegania przez konsumentów jej produktów.

Zobacz więcej

Peugeot fot. Bloomberg

Zmiana była konieczna z powodu fiaska projektu dotyczącego wprowadzenia modelu 207 na brazylijski rynek. Firma zdecydowała się jedynie dostosować mały, starszy model europejski na tamtejszy rynek, aby zwabić klientów tańszymi samochodami, ale sprzedaż przyniosła rozczarowujące wyniki.

Dyrektor Generalny Jean-Philippe Imparato, powiedział, że dla Peugeota, który wchodzi w skład Groupe PSA, Brazylia jest jednym z pięciu priorytetowych rynków na świecie.

Jednak zastrzegł, że wielkość sprzedaży nie jest bezpośrednim celem. 

Wolimy poprawić wizerunek marki – powiedział Imparato.

Nie zamierzamy ponownie poddać się pokusie stworzenia małego samochodu specjalnie dla Brazylii, nie zamierzamy sprzedawać za wszelką cenę - dodał CEO wyjaśniając, że plany dla brazylijskiego rynku zbliżają się do tego samego zestawu modeli, jakie Peugeot oferuje w Europie w okresach pięcioletnich.

Francja, Iran i Chiny są obecnie największymi rynkami dla Peugeota. 

Według brazylijskiego stowarzyszenia dealerów samochodów Fenabrave, w tym roku Peugeot sprzedał już 19128 pojazdów w tym kraju, co stanowi 1,22 proc. rynku. Francuski rywal Renault ma 7,79 proc. udziałów, podczas gdy lider, amerykański General Motors kontroluje 17,9 proc.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Peugeot stawia na Brazylię