Peugeot zelektryfikuje 208

Wygląd to podobno sprawa gustu, ale w przypadku nowego samochodu Peugeota pewnie niewielu będzie takich, którym to auto się nie spodoba

Peugeot pokazał zdjęcia nowej generacji modelu 208. Widać na nich, że projektanci przeprowadzili ewaluację swoich wcześniejszych prac i skorzystali z tego, co sprawdzone, czyli języka stylistycznego, który już wcześniej zapewnił fanów m.in. nagradzanemu SUV-owi 3008.

Z danych firmy JATO Dynamics wynika, że dotychczasowa
generacja peugeota 208 zajęła w ubiegłym roku czwarte miejsce na europejskim
rynku małych hatchbacków, za fordem fiestą, VW polo i renault clio. Peugeot
sprzedał około 230 tys. egzemplarzy tego modelu. Renault pokazało też niedawno
nowe wcielenie modelu clio.
Wyświetl galerię [1/4]

LEW GOTOWY DO WALKI:

Z danych firmy JATO Dynamics wynika, że dotychczasowa generacja peugeota 208 zajęła w ubiegłym roku czwarte miejsce na europejskim rynku małych hatchbacków, za fordem fiestą, VW polo i renault clio. Peugeot sprzedał około 230 tys. egzemplarzy tego modelu. Renault pokazało też niedawno nowe wcielenie modelu clio. Fot. ARC

Stylistycznie maluch nawiązuje do popularnego SUV-a, choć przede wszystkim do sedana 508. Wzrok przyciągają reflektory Full LED, kształtem przypominające ślad po pazurach. W końcu Peugeot ma lwa w logo. Z tyłu dział dizajnu umieścił na całej długości pokrywy bagażnika błyszczącą czarną listwę. Prezentując zdjęcia nowego auta Peugeot wykonał sprytny zabieg — pokazał na nich sportowe wersje GT, a wiadomo, że takie pakiety zawsze mają więcej „bajerów” niż standardowe wersje.

Peugeot 208 to niewielkie auto z segmentu B, w którym Francuzi zawsze byli mocni. Wspomnieć można choćby model 206 czy słynny 205, produkowany w latach 1983-98. Zresztą nowe 208 wygląda trochę jak 205 przeniesione do XXI w. i zupełnie nowej ery motoryzacji. Peugeot nie tylko wprowadza na rynek nowe kompaktowe auto, ale przede wszystkim prezentuje się ekologicznym klientom. 208 zbudowany został na bazie nowej platformy CMP, która oferuje szerokie możliwości w zakresie wyboru napędu. Samochód będzie więc oferowany w wersji z silnikami spalinowymi (benzynowy i wysokoprężny), ale także z napędem elektrycznymi silnikiem o mocy 136 koni mechanicznych.

Producent zapewnia, że zasięg „elektrycznego malucha” na jednym ładowaniu wynosi 340 km według homologacji WLTP. Francuzi podłączają do gniazdka swój najbardziej demokratyczny model i tym samym wysyłają sygnał, że wierzą w to, że elektryczne auta będą produktami masowymi.

Marka, która należy do koncernu Groupe PSA, obok m.in. Citroëna, Opla i DS Automobiles, planuje elektryfikację wszystkich modeli. Dostosowuje więc do nowej rzeczywistości również swoje hasło, zmniejszając i wyróżniając w nim literkę „e” — „Motion & e-Motion”. Taki zabieg ma podkreślić początek nowego rozdziału w historii marki i przejście na prąd. Francuzi zapowiedzieli, że „elektryfikacji” poddane zostanie również logo, czyli słynny lew. Prezentacja zaplanowana jest na marcowe targi samochodowe w Genewie.

Peugeot stosuje obecne hasło od 2010 r. To nie koniec nowości od Peugeota. Firma ogłosiła plan powrotu na rynek północnoamerykański w ramach 10-letniego planu rozwoju w regionie. Wykonała już pierwszy ruch, kiedy pod koniec 2018 r. uruchomiła usługę carsharingu Free2Move w Waszyngtonie. Peugeot kontratakuje, a Renault, także francuska marka, ogłosiła, że od 2011 r., kiedy zaczęła wprowadzać auta na prąd do oferty, klienci kupili ich już ponad 200 tys. Francuzi nabyli połowę tej puli.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy