PGE zakłada wzrost capex grupy w 2014, niższą EBITDA w energet. konwencjonalnej

ISBnews
opublikowano: 13-03-2014, 09:16

Polska Grupa Energetyczna (PGE) planuje na ten rok zwiększenie nakładów inwestycyjnych, podała spółka. Przewidywany jest także spadek zysku EBITDA w segmencie energetyki konwencjonalnej, obrocie hurtowym i sprzedaży detalicznej, przy utrzymaniu wyniku EBITDA na ubiegłorocznym poziomie w dystrybucji i wzrost w energetyce odnawialnej.

PGE przypomniała w prezentacji, że w 2013 r. uruchomiła projekty z zakresu energetyki konwencjonalnej w Opolu i Gorzowie. Liczy też, że wyższy capex w segmencie dystrybucji poprawi w przyszłości zwrot na kapitale.

W 2013 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 4,45 mld zł (a po korektach konsolidacyjnych - 4,36 mld zł) wobec 4,95 mld zł (i 4,82 mld zł po korektach) w 2012 r., podała spółka w raporcie rocznym.

W zakresie energetyki konwencjonalnej, PGE spodziewa się w tym roku spadku cen hurtowych o ok. 10-220 zł/ 1 MWh, podano w prezentacji.

W 2013 r. zysk EBITDA w energetyce konwencjonalnej wyniósł 3.820 mln zł (wobec 4.243,9 mln zł w 2012 r.), w obrocie hurtowym - 982,8 mln zł (wobec 573,9 mln zł w 2012 r.), w sprzedaży detalicznej - 287,7 mln zł (227,6 mln zł w 2012 r.), w dystrybucji - 2,209,1 mln zł (wobec 1.970,7 mln zł w 2012 r.), a w energetyce odnawialnej - 386,0 mln zł (wobec 250,5 mln zł w 2012 r.).

Ogółem zysk EBITDA sięgnął 7.830,6 mln zł (a po korektach konsolidacyjnych - 8.024,9 mln zł) w 2013 r. wobec 7.264,8 mln zł (po korektach: 7.310,1 mln zł) w 2012 r., podano w raporcie.

PGE to największa grupa energetyczna w Polsce. Udział Grupy Kapitałowej PGE w produkcji energii elektrycznej w Polsce wynosi ok. 40%, natomiast w rynku dystrybucji energii elektrycznej ok. 26%.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane