PGF: Zrealizujemy rynkową prognozę ok. 50 mln zł zysku w 2005 r.

Internet Securities
opublikowano: 18-11-2005, 14:27

Polska Grupa Farmaceutyczna SA (PGF) liczy na to, że spełni oczekiwania rynku, które przewidują, że skonsolidowany zysk netto grupy wyniesie ok. 50 mln zł, poinformowali w piątek przedstawiciele spółki.

Polska Grupa Farmaceutyczna SA (PGF) liczy na to, że spełni oczekiwania rynku, które przewidują, że skonsolidowany zysk netto grupy wyniesie ok. 50 mln zł, poinformowali w piątek przedstawiciele spółki.

„Jesteśmy optymistyczni, jeżeli chodzi o spełnienie oczekiwań rynku kapitałowego. Aby sprostać tym oczekiwaniom, brakuje nam ok. 15 mln zł do zrobienia w czwartym kwartale” – powiedział w piątek na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor finansowy PGF Jacek Dauenhauer.

Dyrektor poinformował dziennikarzy po konferencji, że rynek oczekuje skonsolidowanego zysku netto w wysokości 48-51 mln zł w 2005 roku.

Po trzech kwartałach 2005 roku grupa miała 35,36 mln zł zysku wobec 41,20 mln zł zysku rok wcześniej. W samym trzecim kwartale PGF miała 10,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 10,07 mln zł zysku rok wcześniej.

Prezes PGF Jacek Szwajcowski powiedział w piątek, że czwarty kwartał tego roku powinien mieć dużą dynamikę dodatnią w porównaniu z analogicznym okresem ub. r., kiedy firma miała ok. 6 mln zł zysku netto.

Dyrektor finansowy wyjaśnił, że słaby wynik netto w czwartym kwartale ub. r. był głównie spowodowany kosztami restrukturyzacji przejętego Cefarmu Łódź. „Pod koniec tego roku Cefarm nie będzie generował już strat” – dodał.

„Pierwszy i czwarty kwartał są najlepsze w branży, w odróżnieniu od trzeciego kwartału” – podkreślił Szwajcowski.

Dodał, że firma nadal będzie wypracowywać zyski na obecnym poziomie, pomimo niskich marż, dzięki wysokim obrotom.

Dyrektor Dauenhauer zapowiedział, że PGF chce kontynuować politykę wypłaty dywidendy.

„Staramy się, aby dywidenda była i aby z roku na rok rosła” – powiedział.

Z zysku za 2004 roku PGF wypłacił akcjonariuszom po 2,2 zł dywidendy na akcję w porównaniu do 2,0 zł z zysku za 2003 rok.

W piątek przedstawiciele PGF zapowiedzieli, że nie wykluczają kolejnych przejęć w branży po zakupie w ub. r. Cefarmu Łódź.

„PGF jest m.in. zainteresowany Cefarmem Białystok” – powiedział Szwajcowski.

Ostatnio Skarb Państwa rozpoczął proces poszukiwań doradcy prywatyzacyjnego dla tej spółki. (ISB)

maza/tom

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane