PGNiG: Jakość gazu nie budzi zastrzeżeń, wysokość rachunków zależy od okresu naliczenia

PAP
opublikowano: 15-02-2008, 15:18

W związku z informacjami o zawyżonych fakturach za gaz, docierającymi do Centrali Spółki zarówno z Gazowni, jak i z mediów PGNiG S.A. wyjaśniło w piątkowym komunikacie, że: Jakość gazu jest stale monitorowana na terenie całego kraju przez niezależnego operatora systemu przesyłowego - napisała spółka w komunikacie.

Według dokonanych pomiarów gaz dostarczany do klientów PGNIG ma wyższe parametry jakości niż zakładane przez taryfę. Ten sam gaz dociera zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i do klientów instytucjonalnych, którzy niezależnie monitorują jego jakość. Gdyby gaz był nieodpowiedniej jakości, do PGNiG na pewno dotarłyby reklamacje od klientów biznesowych, a taka sytuacja nie miała miejsca - czytamy.

Wzrost rachunków za gaz w styczniu w stosunku do rachunków grudniowych - według naszych wstępnych ustaleń - wynika z różnego okresu rozliczeniowego ujętego w tych rachunkach. Np. w Gdańsku niezależny operator, odpowiedzialny za odczyt stanu liczników dokonał odczytów 17-go grudnia.

Odczyty zostały przekazane do systemu PGNiG S.A. 27-go grudnia, na co PGNiG nie miało wpływu. W związku z tym na grudniowych fakturach zaksięgowano jedynie 20 dni (od 28 listopada do 17 grudnia), pozostałe 11 dni miesiąca znalazły się na fakturze styczniowej, która w ten sposób objęła 40 dni. Więc dopiero w styczniu klienci otrzymali rachunek za okres świąteczny, kiedy zużycie gazu do gotowania i ogrzewania jest największe - podało PGNiG.

(PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / PGNiG: Jakość gazu nie budzi zastrzeżeń, wysokość rachunków zależy od okresu naliczenia