Pięć cech dobrego logo

MIM
19-03-2007, 00:00

Przygotowując logo, trzeba się dobrze zastanowić, jak będzie ono wykorzystywane.

Przygotowując logo, trzeba się dobrze zastanowić, jak będzie ono wykorzystywane.

Niewłaściwie eksponowane logo traci moc, choćby było doskonale narysowane. Jakie jest to dobre? Oto pięć najważniejszych zasad:

Odzwierciedla charakter firmy i nie odbiega zbytnio od stylistyki branży.

Jest zawsze czytelne i widoczne.

Odpowiada pozycji firmy. Nie powinno raczej sugerować, że jest ona liderem branży, gdy w rzeczywistości mieści się w drugiej lub w trzeciej dziesiątce.

Jest gotowe na rozwój i nadaje się do odświeżenia.

Musi być tak zaprojektowane, aby funkcjonowało w przestrzeni trójwymiarowej.

Logo powinno jednocześnie informować i uwodzić. Klarowność i wyrazistość jest tak samo ważna, jak kreatywność. Istotne jest też liternictwo. Każda czcionka wszak ma swój charakter i inaczej oddziałuje na odbiorcę.

Aby ocenić siłę logo, można stworzyć klasyczny pasek porównawczy: w jednakowej wielkości ustawić logotypy konkurencji. Drugi sposób popolega na umieszczeniu znaku w kontekście logotypów z różnych kategorii i krajów. Będzie on przecież funkcjonował w takim otoczeniu.

W firmowym code book, biblii identyfikacji wizualnej marki, powinno być jasno określone tzw. pole ochronne logo, czyli przestrzeń wokół znaku, na której nie mogą się pojawiać żadne inne elementy. Graficy powinni również ustalić możliwości stosowania logo na różnych rodzajach tła oraz przygotować czarno-białą wersję znaku z przeznaczeniem do faksowania.

Nie od rzeczy będzie też opracowanie tzw. inicjału, czyli znaku firmowego w wersji uproszczonej, który będzie można stosować na niewielkich powierzchniach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIM

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Pięć cech dobrego logo