Piekarnia CSM urośnie za dwa lata

MAG
24-04-2012, 00:00

Holendrzy obiecali w Nowej Soli zakład za 58 mln zł i 80 etatów. Inwestycja będzie, ale później.

Latem ubiegłego roku Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli, tryumfował. Działkę, której pod fabrykę turbosprężarek nie wybrał Honeywell, kupił CSM.

Holenderska firma obiecała w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSSE) 58 mln zł inwestycji, 82 miejsca pracy i produkcję m.in. muffinek. Zakład miał ruszyć w kwietniu tego roku. We wrześniu wmurowano kamień węgielny. Ale fabryka nie powstała.

— CSM kupił w Wielkiej Brytanii spółkę, która była bliska bankructwa. W związku z tym odłożył na później inwestycję w Polsce — mówi Wadim Tyszkiewicz. Z raportu finansowego CSM wynika, że w styczniu 2011 r. kupił Classic Cakes, firmę z obrotami rzędu 11,4 mln EUR i 90 pracownikami, produkującą słodkie wyroby cukiernicze.

— Termin inwestycji w Polsce został przesunięty o minimum dwa lata — precyzuje Roman Dziduch, wiceprezes KSSSE. Jest jednak przekonany, że zakład powstanie.

— Chcieliśmy cofnąć firmie zezwolenie i odkupić ziemię, bo to atrakcyjna działka. Ale Holendrzy się nie zgodzili. Wnoszą opłaty administracyjne, a na wywiązanie się z obietnic w zezwoleniu mają jeszcze trzy lata — mówi Roman Dziduch.

CSM Polska istnieje od 1991 r. Firma ma bazę produkcyjną w Warszawie. CSM jest notowany na NYSE Euronext Amsterdam. Ma 3,1 mld EUR przychodów i 9 tys. pracowników w 28 krajach. Specjalizuje się w dwóch typach produktów: dodatkach piekarniczo-cukierniczych oraz kwasie mlekowym i jego pochodnych stosowanych w przemyśle spożywczym, chemicznym i farmaceutycznym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Piekarnia CSM urośnie za dwa lata