Piekarze mają dość

Wiktor Szczepaniak
18-05-2005, 00:00

Uczciwi producenci pieczywa nie chcą już dłużej tolerować nieuczciwej konkurencji.

Opublikowany w „PB” artykuł „Piekarze alarmują” o szarej strefie w branży piekarniczej sprowokował reakcję czytelników.

Z głosów, które dotarły do naszej redakcji od firm piekarskich z całej Polski — i dużych, i małych — wynika, że opisanego przez nas procederu do tej pory ogólnopolskie media nie dostrzegały; pisała o nim jedynie prasa lokalna lub tytuły niszowe. Działający w zgodzie z prawem rzemieślnicy i biznesmeni zachęcali: „piszcie o tym częściej” i wskazywali na nowe wątki.

„W pełni zgadzamy się z przedstawionymi w artykule tezami dotyczącymi problemów branży piekarniczej. Z naszych obserwacji wynika, że istnieją jednak także inne zagrożenia: napływ bardzo tanich produktów z zagranicy (naszym zdaniem — w cenach dumpingowych), niestosowanie się drobnych producentów do przepisów związanych z właściwym znakowaniem produktów sprzedawanych w opakowaniu oraz oszukiwanie konsumentów, polegające np. na tym, że sprzedawane pod nazwą chleb żytni pieczywo nie jest tak naprawdę chlebem żytnim. Stosuje się technologiczne zabiegi, polegające na barwieniu produktu i tym podobne” — napisała w liście do redakcji Marta Skiba reprezentująca firmę Schulstad, producenta pieczywa z Poznania.

Zważywszy na skalę problemu (szara strefa ma prawie 30-procentowy udział w wartym 7,5 mld zł rynku pieczywa!) rosnący sprzeciw wobec nieuczciwej konkurencji jest zupełnie zrozumiały.

Nie uciekający się do oszustw piekarze nie zamierzają czekać z założonymi rękami. Jak poinformował „PB” Alberto Lozano, kierujący Zespołem Badawczym Integracja na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, ostatnio przedstawiciele branży piekarniczej spotkali się w Warszawie, by porozmawiać o praktycznych sposobach walki z oszustami. Zamierzają wkrótce powołać organizację mającą na celu m.in. walkę z szarą strefą, integrację sektora i promocję pieczywa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Piekarze mają dość