Czytasz dzięki

Pierwsze po 18 miesiącach IPO w Szwecji nie udało się

Pierwsza od półtora roku pierwsza oferta publiczna (IPO) szwedzkiej spółki zakończyła się fiaskiem. Nieudana próba upublicznienia firmy Dometic, producenta sprzętu AGD, dowiodła słabości rynku kapitałowego i zaniepokoiła licznych emitentów czekających na debiut na szwedzkiej giełdzie. EQT, grupa typu private equity, wycofała się z planów sprzedaży akcji Dometica. Popyt na akcje przewyższył wprawdzie nieznacznie wartość oferowanego pakietu, ale okazał się „słabej jakości”, co mogło doprowadzić do słabego kursu spółki już na parkiecie w Sztokholmie. IPO, która miało wycenić spółkę na maksimum 7,4 mld szwedzkich koron, nie powiodło się, chociaż sprzedający celowo ustalił szerokie widełki cenowe (miedzy 190 a 240 szwedzkich koron za akcję). Oferta nie cieszyła się „dobrą prasą” w Szwecji, co sprawiło, że tylko 10 proc. popytu pochodziło z rynku wewnętrznego (z reguły jest to około jedna trzecia popytu). IPO koordynowały banki Merrill Lynch i Enskilda Securities. ONO, FT

Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
PB online
Poznaj „PB”
79 zł  7,90 zł  / miesiąc

przez pierwsze 3 miesiące

Chcesz nas lepiej poznać?

Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!

„PB" NA 12 MIESIĘCY
30% rabatu

na zakup rocznej subskrypcji

Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok.

Zaoszczędzisz 285 zł.