Pierwsze wrażenie determinuje decyzję

Aleksansra Rogala
07-06-2018, 22:00

W Polsce co raz częściej mówi się o rynku pracownika (choć dotyczy to tylko niektórych branż i regionów), podczas gdy w Hiszpanii czy Włoszech bezrobocie, zwłaszcza wśród młodych, od lat jest największą bolączką gospodarczą.

W Polsce co raz częściej mówi się o rynku pracownika (choć dotyczy to tylko niektórych branż i regionów), podczas gdy w Hiszpanii czy Włoszech bezrobocie, zwłaszcza wśród młodych, od lat jest największą bolączką gospodarczą. Prawda o współczesnym rynku pracy wykracza poza szerokość geograficzną — niezależnie od branży, wymagania pracowników rosną. Aż 91 proc. osób, które rozpoczynają nową pracę, ma zamiar ją rzucić po kilku miesiącach, jeśli nie spełni ich oczekiwań — napisał „Evening Standard”. Badanie przeprowadzono w 11 krajach. Jego autorem jest Matt Weson, łowca talentów z jednej z agencji pracy w Londynie. Wzięło w nim udział 9 tys. osób.

— Na współczesnym rynku pracy najlepsi kandydaci otrzymują wiele propozycji i w związku z tym mają wiele różnych kryteriów, poza wielkością wynagrodzenia, a jeśli kandydaci są wymagający, to także menedżerowie — mówi Matt Weson. Do kontynuowania pracy zniechęca co najmniej kilka powodów. Wśród nich są słaba jakość zarządzania firmą oraz duży rozdźwięk pomiędzy warunkami pracy, jakie pracodawca obiecał na etapie rekrutacji, a rzeczywistością.

Z tego samego badania wynika, że 37 proc. kandydatów podejmuje decyzję o tym, czy wziąć posadę, tuż po tym, jak mają za sobą pierwsze doświadczenie komunikacji z ewentualnym pracodawcą, lub w ciągu pierwszych pięciu minut rozmowy kwalifikacyjnej. Pierwsze wrażenie jest ważne — na rozum przyjdzie czas później

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksansra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Pierwsze wrażenie determinuje decyzję