Czytasz dzięki

PIP zajmie się zarzutami pracowników Biedronki w Ustce - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 19-08-2005, 08:13

Pracownicy usteckiej Biedronki mają dość terroru i pracy ponad siły. "Myśleliśmy, że po śmierci koleżanki, która zmarła z przepracowania, coś się zmieni, ale jest jeszcze gorzej" - skarżą się "Głosowi Pomorza" sprzedawcy. Pracę możemy stracić nawet za to, że nie powiemy klientowi "dzień dobry".

Pracownicy usteckiej Biedronki mają dość terroru i pracy ponad siły. "Myśleliśmy, że po śmierci koleżanki, która zmarła z przepracowania, coś się zmieni, ale jest jeszcze gorzej" - skarżą się "Głosowi Pomorza" sprzedawcy. Pracę możemy stracić nawet za to, że nie powiemy klientowi "dzień dobry".

Brud i bałagan w sklepie i na zapleczu. Praca bez przerw przez dziesięć godzin i dźwiganie ogromnych ciężarów - tak według sprzedawców wygląda praca w usteckim sklepie sieci Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD). Zdesperowani pracownicy po pomoc zwrócili się do redakcji "Głosu Pomorza". Po interwencji sprawą obiecała zająć się Państwowa Inspekcja Pracy.

"Pracownicy zmieniają się jak w kalejdoskopie i to nie dlatego, że chcą, tylko dlatego, że szef ma taką zachciankę. Co chwilę wymyśla kolejne powody tylko po to, żeby dać dyscyplinarne zwolnienie" - mówi pracownik Biedronki w Ustce.

Pracownicy usteckiej Biedronki skarżą się, że kasjerzy nie mają 15 minutowych przerw, a pracować muszą nawet 10 godzin. Normą jest również dźwiganie ciężarów przez kobiety. "Jak są klienci w klepie, to wtedy nie możemy tego robić" - mówi gazecie Matylda. "Dopiero po zamknięciu dźwigamy ciężary. Wszyscy, bez gadania! Kolega nadwerężył sobie plecy i musiał iść do lekarza. Jak przyniósł zwolnienie lekarskie, to został zwolniony, oczywiście dyscyplinarnie".

"W żadnym wypadku nie stosujemy takich praktyk" - odpiera na łamach "Głos Pomorza" zarzuty Paweł Tymiński, rzecznik prasowy JMD. "Ludzie najczęściej skarżą się na naszą firmę, żeby domagać się od nas pieniędzy. Później okazuje się, że nie mają racji".

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane