Pirelli sponsorem chińskiej ligi piłkarskiej

MD
20-03-2009, 11:30

Pirelli będzie przez najbliższe trzy lata tytularnym sponsorem chińskiej piłkarskiej Superligi.

Rozgrywki ruszają w sobotę, 21 marca. Włoski koncern oponiarski nie ujawnił, jaką kwotą wesprze chińskich futbolistów, ale szef Pirelli China Giuseppe Cattaneo zapewnił, że nie przekroczy ona 5 mln EUR.

Pirelli chce wykorzystać sponsoring futbolu w Chinach, a także współpracę z Interem Mediolan, do zwiększenia świadomości swojej marki w Państwie Środka. 

- Wiemy, że Inter Mediolan i Juventus są bardzo popularne w Chinach – powiedział Cattaneo. – Wiekszość chińskich kibiców nie zdaje sobie jednak sprawy, że napis na koszulkach piłkarzy Interu Mediolan to nasza marka. Dlatego chcemy to wykorzystać – dodał.

W lutym pojawiły się informacje, że Nike podpisał list intencyjny z władzami chińskiej ligi piłkarskiej 10-letni kontrakt sponsorski, którego wartość szacowano na 200 mln USD.

W 2005 roku niemiecki koncern Siemens zrezygnował ze wspierania chińskiej ligi piłkarskiej po tym, jak zbyt częste „ustawianie” meczów zniechęciło kibiców do przychodzenie na stadiony. Chińska reprezentacja nie zakwalifikowała się do Mundialu w 2006 i 2010 roku i spadła na 100 pozycję rankingu FIFA. Dekadę wcześniej zajmowała najwyższą pozycję w historii, osiągając 37 miejsce.

MD, Bloomberg
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Pirelli sponsorem chińskiej ligi piłkarskiej