Czytasz dzięki

PiS o wydatkach na kampanie wyborcze

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 08-09-2005, 17:53

Do tej pory PiS wydało na kampanię parlamentarną prawie 11,86 mln zł, a na kampanię prezydencką Lecha Kaczyńskiego - 3,11 mln zł. Wydatki te nie obejmują zamówionych, ale nie opłaconych jeszcze audycji radiowych i telewizyjnych: prawie 5,5 mln zł na kampanię parlamentarną i nieco ponad 3 mln na kampanię prezydencką.

Do tej pory PiS wydało na kampanię parlamentarną prawie 11,86 mln zł, a na kampanię prezydencką Lecha Kaczyńskiego - 3,11 mln zł. Wydatki te nie obejmują zamówionych, ale nie opłaconych jeszcze audycji radiowych i telewizyjnych: prawie 5,5 mln zł na kampanię parlamentarną i nieco ponad 3 mln na kampanię prezydencką.

    Jak powiedział w czwartek dziennikarzom pełnomocnik finansowy obu komitetów Stanisław Kostrzewski, największą część już wydanych pieniędzy pochłonęły emisje reklam telewizyjnych i radiowych, billboardy, reklamy internetowe oraz spotkania wyborcze.

    Pieniądze przeznaczone na obie kampanie pochodzą z oszczędności gromadzonych od 2001 roku, kiedy to założony został rachunek bankowy funduszu wyborczego, na który odkładano pieniądze. "Te pieniądze mogły być wykorzystywane na bieżącą działalność partii. W naszym przypadku były one oszczędzane, bo celem było zabezpieczenie środków na kampanie wyborcze" - zaznaczył.

     "Wszystkie pieniądze, najmniejszy grosik na kampanię prezydencką, pochodzą ze środków zaoszczędzonych przez nas. Te pieniądze nie leżały bezczynnie, bo ja inwestowałem je" - powiedział Kostrzewski.

    Źródłem funduszy na kampanię parlamentarną PiS są natomiast środki własne ugrupowania - składki członkowskie i darowizny. Kostrzewski zastrzegł jednak, że w jego partii "nie ma żadnych stawek za pierwsze miejsca na liście". Na tę kampanię zaciągnięto także kredyt w wysokości 12 mln zł.

    Pieniądze przeznaczone na kampanię prezydencką nie mogą przekroczyć 13,5 mln zł, natomiast na kampanię parlamentarną - 30 mln.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane