PKL otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki na Kasprowy Wierch

W najbliższych dniach Polskie Koleje Linowe (PKL) otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki linowej na Kasprowy Wierch w Tatrach - poinformował we wtorek PAP starosta tatrzański, Andrzej Gąsienica - Makowski.

W najbliższych dniach Polskie Koleje Linowe (PKL) otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki linowej na Kasprowy Wierch w Tatrach - poinformował we wtorek PAP starosta tatrzański, Andrzej Gąsienica - Makowski.

PKL otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki na Kasprowy Wierch

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-06-2006, 17:43

W najbliższych dniach Polskie Koleje Linowe (PKL) otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki linowej na Kasprowy Wierch w Tatrach - poinformował we wtorek PAP starosta tatrzański, Andrzej Gąsienica - Makowski.

W najbliższych dniach Polskie Koleje Linowe (PKL) otrzymają pozwolenie na przebudowę kolejki linowej na Kasprowy Wierch w Tatrach - poinformował we wtorek PAP starosta tatrzański, Andrzej Gąsienica - Makowski.

Dokument ten - będący formalnie pozwoleniem na budowę - jest ostatnim potrzebnym do rozpoczęcia modernizacji siedemdziesięcioletniej kolejki. Starania PKL o możliwość przebudowy kolejki na Kasprowy Wierch trwały kilkanaście lat.

"Praktycznie mamy pozwolenie na budowę przygotowane, ale trzeba jeszcze nad nim popracować. Chcemy wydać je jak najszybciej, to kwestia najbliższych dni. Zdajemy sobie sprawę, że każdy dzień jest ważny, gdyż w zimie w Tatrach jakiekolwiek inwestycje są właściwie niemożliwe" - powiedział PAP naczelnik Wydziału Architektury Powiatu Tatrzańskiego w Zakopanem, Stanisław Dawidek.

Do starostwa dotarło już - oczekiwane od maja - zezwolenie ministra środowiska na odstępstwo przez PKL od zakazu rozbudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych w Tatrzańskim Parku Narodowym; kolejka w całości znajduje się na terenie Parku. Bez tego zezwolenia, starostwo nie mogło wydać pozwolenia na jej przebudowę.

Według władz PKL, mimo że przebudowa miała rozpocząć się w maju, to wciąż jest jeszcze czas, aby zdążyć z jej zakończeniem przed zimą. Na razie przedstawiciele spółki nie są w stanie określić dokładnej daty rozpoczęcia robót. "Najpierw musimy się zapoznać z warunkami pozwolenia, potem spotkamy się z wykonawcą i uzgodnimy nowy harmonogram robót" - powiedział PAP dyrektor ds. technicznych PKL, Paweł Murzyn.

Modernizacja kolejki ma polegać na wymianie podpór, lin nośnych, wagoników i napędu, ale przy zachowaniu dotychczasowego usytuowania budynków i podpór. Projekt przewiduje podwyższenie podpór maksymalnie o 18 proc.

Zmodernizowana kolejka ma przewozić w zimie do 360 pasażerów w ciągu godziny, czyli dwukrotnie więcej niż teraz. Latem liczba pasażerów pozostanie na dotychczasowym poziomie - 180 osób na godzinę. Przebudowa będzie kosztowała około 60 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane