PKM Duda planuje rozwój segmentów produkcji i dystrybucji m.in. przez przejęcia

ISBNews
opublikowano: 31-08-2015, 11:11

Polski Koncern Mięsny Duda zdefiniował w ramach segmentów produkcji i dystrybucji obszary, które dają szansę na poprawę marż i chce je rozwijać m.in. poprzez akwizycje, poinformował prezes spółki Dariusz Formela.

Dariusz Formela
Zobacz więcej

Dariusz Formela Marek Wiśniewski

Ze względu na niekorzystną koniunkturę rynkową, która dotknęła dystrybucyjny i produkcyjny segment działalności grupy, we współpracy z radą nadzorczą spółki przygotował nową strategię rozwoju, która pozwoli zwiększyć obroty, zyski EBITDA i netto oraz podnieść wartość dla akcjonariuszy.

"Ostatnie lata pokazały, że negatywne tendencje rynkowe utrzymują się i trudno liczyć na szybkie odwrócenie trendu. Dodatkowo sytuacja finansowa grupy PKM Duda jest również pod presją pozarynkowych czynników, takich jak poziom zadłużenia restrukturyzacyjnego. Dokładnie przeanalizowaliśmy rynek i działalność grupy PKM Duda i znaleźliśmy obszary, które po usprawnieniu pomogą osiągać marże w dwóch kluczowych segmentach i przyczynią się do zwiększenia wartości dla akcjonariuszy" - powiedział Formela podczas konferencji.

W II poł. 2015 r. grupa skoncentruje się na rozwoju segmentu produkcyjnego i dystrybucyjnego.

"Oprócz rozwoju organicznego spółka zamierza prowadzić działania akwizycyjne. Wzmocnienie dystrybucji nastąpi poprzez przejęcia dystrybutorów oraz otwarcia kolejnych własnych hurtowni, zwłaszcza w średniej wielkości miejscowościach. Skoncentrujemy się także na obszarze północnej i północno-zachodniej Polski, gdzie obecnie nie posiadamy hurtowni. W obszarze produkcyjnym spółka skoncentruje się na produkcji wędlin oraz maksymalnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych zakładu w Grąbkowie" - wskazał Formela.

Nie ulegnie zmianie natomiast strategia dla segmentu rolnego, czyli produkcji roślinnej i zwierzęcej. W ocenie zarządu, segment ten pozostaje rentowny. Jego rozwój nadal będzie się odbywał równolegle organicznie, jak i poprzez akwizycje.

W latach 2015-2019 grupa planuje rozwój segmentu surowcowego - fermy własne, zwiększenie uboju we własnych zakładach produkcyjnych o 25%, rozszerzenie zasięgu działania terytorialnego segmentu dystrybucyjnego poprzez budowę nowych hurtowni i przejęcia oraz wzrost produkcji wędlin.

Polski Koncern Mięsny Duda to największa w Polsce firma zajmująca się ubojem i rozbiorem mięsa czerwonego. Spółka kontroluje i jest zarazem najważniejszą częścią grupy kapitałowej, którą aktualnie tworzy około 30 firm z branży rolno-spożywczej z terenu Polski, Ukrainy oraz Niemiec.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu