PKN Orlen chce do 2009 r. inwestować w sieć detaliczną 390 mln zł rocznie

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 02-03-2005, 10:56

PKN Orlen zamierza do 2009 roku przeznaczać na inwestycje w rozwój sprzedaży detalicznej średnio 390 mln zł rocznie. Koncern chce do tego czasu mieć minimum 30-proc. udział w rynku detalicznym i sprzedawać około 4,9 mld l paliwa rocznie  - poinformowała spółka w środowym komunikacie.

PKN Orlen zamierza do 2009 roku przeznaczać na inwestycje w rozwój sprzedaży detalicznej średnio 390 mln zł rocznie. Koncern chce do tego czasu mieć minimum 30-proc. udział w rynku detalicznym i sprzedawać około 4,9 mld l paliwa rocznie  - poinformowała spółka w środowym komunikacie.

Płocka spółka poinformowała, że zamierza podzielić sprzedaż detaliczną na standardy premium i ekonomiczny."Docelowo planowana struktura sieci to ok. 1000 stacji w standardzie premium (pod marką Orlen) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym" - napisano w komunikacie.Aby osiągnąć ten cel PKN Orlen planuje budowę i modernizację około 50 stacji własnych premium oraz około 130 stacji w standardzie ekonomicznym rocznie. Spółka planuje też pozyskanie do sieci franszyzowej około 40 stacji premium i około 70 w standardzie ekonomicznym rocznie.Na początku lutego PKN Orlen ogłosił strategię na lata 2005-2009. Zakłada ona, że nakłady inwestycyjne w grupie PKN Orlen w latach 2005-09 wyniosą 8,5 mld zł. Nie obejmują one czeskiego Unipetrolu i Orlen Deutschland.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane